گردهمایی سفیران ایمنی و ترافیک برگزار می شود

گردهمایی سفیران ایمنی و ترافیک همراه با پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک به همت بچه های مسجد در تیران برگزار می شود.

«علی معینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به طرح ارتقا فرهنگ ترافیک ویژه نوجوانان گفت: گردهمایی و کارگاه آموزشی ویژه سفیران ایمنی و ترافیک به پیشنهاد و برنامه ریزی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: بر اساس این طرح فرهنگی، از هر کلاس مدارس ابتدایی و متوسطه اول یک نفر به عنوان سفیر ایمنی و ترافیک انتخاب خواهد شد و در یک کارگاه آموزشی مفاهیم فرهنگ ترافیک را فراگرفته و این موضوعات را در مدرسه و کلاس درس خود به دیگر دوستان آموزش خواهند داد.

 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این اقدام، ارتقا فرهنگ ترافیک و آموزش همیاران پلیس برای پیشگیری از تصادفات در سفرهای نوروزی و در سطح شهر خواهد بود که کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) در راستای طرح های فرهنگ سازی خود انجام می دهد.

به گفته معینی، پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تیران و کرون در برگزاری این برنامه با کانون تعامل و همکاری خواهند داشت و کارشناسان موضوعات مهم در عرصه ترافیک را آموزش می دهند.

 

وی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد که ثبت نام از علاقه مندان صورت گرفته و منجر به تشکیل انجمن فرهنگ سازان ترافیک در کانون مسجد خواهد شد.

 

برگزاری پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از برگزاری پنجمین دوره جشنواره ربوترافیک نیز خبرداد و گفت: این طرح پیشنهادی به همت بچه های مسجد و جوانان تشکل های مدنی پایه گذاری شده که اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای وشهرداری در برگزاری آن همکاری می کنند.

 

وی ادامه داد: این رویداد نیز پنجشنبه این هفته در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران برگزار خواهد شد که کارگاه آموزشی همیاران پلیس در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد.

 

معینی  اضافه کرد: علاقه مندان به این جشنواره به وسیله ربات های دست ساز و یا ماشین های کنترلی مفاهیم ترافیکی را فراگرفته و در قالب مسابقه اجرا می کنند.

کد خبر 1255007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha