معرفی ۱۶۲ بانوی سرپرست خانوار به کمیسیون بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۶۲ نفر از زنان سرپرست خانوار این نهاد به کمیسیون بیمه تامین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند.

مجید الهی راد -مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه این نهاد در بیمه های اجتماعی را افزایش دهیم اظهارکرد: افراد بیمه شده شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست هستند و این نهاد از ابتدای امسال بیش از پنج میلیارد و 300 میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 هزار و 444 خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 49 هزار و 832 خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

 

الهی راد عنوان کرد: کمیته امداد خراسان شمالی امسال برای یک هزار و 468 نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌شمالی اضافه کرد: هم اکنون  بیش از یک هزار و 430 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند و کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آنها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان حفظ شده و از استقلال مالی برخوردار شوند. 

 

الهی راد با بیان اینکه پس از واریز هزینه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۱۰سال از سوی کمیته امداد، این افراد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی می‌شوند تصریح کرد: هم‌اکنون 626  نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

 

خراسان شمالی حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

 

کد خبر 1255061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha