مراسم احیا شب نیمه شعبان در ۸۰ نقطه گیلان/ برپایی جشن خانوادگی «این خانه منتظر مهدی فاطمه است»

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان در ۸۰ نقطه گیلان مراسم احیا شب نیمه شعبان برپا می‌شود، گفت: برپایی جشن خانوادگی «این خانه منتظر مهدی فاطمه است» از دیگر برنامه های این ایام در شهرستان رشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی - مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان- امروز ( سه‌شنبه، ۹ اسفند ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام شعبانیه اظهار کرد: ماه شعبان ماه سرور بشریت است و این سرور معنوی بهترین موقعیت برای آمادگی یک مهمانی پر فضلیت و پر مغفرت شمرده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان نیز ماه با نشاط و معنوی است گفت: بزرگداشت ها و موالید ائمه اطهار (ع) در این ماه پر فضیلت سمت و سوی عبودیت الهی و حفظ حرمت و آزادگی و پاسداری از ارزش‌های الهی و انسانی دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: نیمه شعبان، امید تمامی بشر گرفتار در ظلم و ستم بوده و امید به نجات یافتن و امید به حرکت به سوی نجات بشری است.

 

وی به اعمال شب نبمه شعبان پرداخت و اذعان کرد: احیای نیمه شعبان در اعمال این ماه مورد توجه قرار دارد و  عبادت و نشاط در این روز بسیار سفارش شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هر ساله به صورت خودجوش در نیمه شعبان برنامه‌های متنوع و شادی در سراسر گیلان برگزار می‌شود افزود: تبلیعات اسلامی در جایگاه ستادی از وضعیت تشکل‌ها و محافل استان در گیلان، جشن‌های متعدد در موالید این ماه با همراهی تشکل‌های مردمی و مذهبی اجرا خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: برپایی برنامه‌های جشن و سرور، ایستگاه‌های صلواتی و برپایی کاروان‌های شادی، جشن‌های خانگی و پخت غذا، خیرات، چراغانی و آذین بندی معابر از اهم برنامه‌هایی است که در نیمه شعبان انجام می‌شود‌.‌

 

حجت الاسلام مهدوی گفت: امسال در ۸۰ نقطه از مساجد و حسینه‌های گیلان مراسم احیا شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نذر نان ظهور منجی عالم بشریت را از دیگر برنامه‌هایی دانست که به صورت خودجوش اجرا می‌شود و افزود: این نذر  از برکت رزمایش مواسات چتد سال اخیر به دلیل بحران کرونا ویروس در گیلان نهادینه شده است و امسال نیز به همت تشکل‌های دینی و خیرین، تنورهای صلواتی نان به نذر ظهور امام عصر(ع) برپا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: جشن‌های ویژه در نیمه شعبان در محلات، شهرها و روستاها برپا خواهد شد به گونه‌ای که در کوچه و پس کوچه، جشن‌های خانگی را شاهد خواهیم بود.‌

 

مهدوی با اشاره به اینکه از فرصت‌های این میلاد بزرگ در کمک رسانی و ارائه خدمت به شهروندان و همسایگان بهره گرفته شود افزود: هر فردی به نوبه خود بنا به مهارت و حرفه‌ای که دارد در هر شرایط شغلی، می‌تواند جهت ارائه خدمت به عنوان نذر به صورت رایگان استفاده کند.

 

وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردمی تکاپوی چشم‌گیری برای برگزاری جشن‌های پرشور دارند گفت: دستگاه‌های اجرایی به خصوص نهادهای دولتی در این راستا با چراغانی محیطی در جشن حضوری پر رن‌گ داشته باشند.

 

مهدوی از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: این جشن با حضور اصناف و هیئت‌های مذهبی به صورت خودجوش و مردمی با برپایی غرفه‌های صلواتی در میدان شهدای ذهاب رشت در شب و روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در مهدیه رشت جشن خانوادگی با عنوان «این خانه منتظر مهدی فاطمه است » برپا می‌شود گفت: این جشن در شب میلاد با سعادت منجی عالم بشریت برپا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه همه پویش‌ها و جشن‌های مذهبی به صورت خودجوش و مردمی برپا می‌شود و دستگاه‌های مربوطه کمک ناچیز اهدا می‌کنند اظهار کرد: همه خیرین و مومنین می‌توانند از هیئت‌های برگزار کننده جشن‌ها و پویش‌های پخش خیرات، حمایت کنند.‌

 

کد خبر 1255115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha