ایرانی بودن ۹۷ درصد تجهیزات نظامی نشان‌دهنده نوعی در صنعت دفاعی است

سردار سنایی با بیان اینکه ایرانی بودن ۹۷ درصد تجهیزات نظامی نشان‌دهنده جهش در صنعت دفاعی است، گفت: قبل از انقلاب كاملاً وابسته و نگران خروج مستشاران خارجی بودند لیكن امروز در تسلیحات راهبردی جزء باشگاه‌های مطرح در دنیا هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار رسول سنایی راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو که با موضوع جایگاه تجهیزات و تكنولوژی نظامی روی آنتن رفت با بیان اینکه سخن رئیس ستاد كل نیروهای مسلح درباره ایرانی بودن ۹۷ درصد تجهیزات نظامی نشان‌دهنده نوعی جهش در عرصه صنعت دفاعی است، گفت: قبل از انقلاب كاملاً وابسته و نگران خروج مستشاران خارجی بودند لیكن امروز در تسلیحات راهبردی جزء باشگاه‌های مطرح در دنیا هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه در زمان تحریم از موشكی كه كپی‌برداری بود، ادامه داد: اكنون به موشك بومی رسیده‌ایم با این تفاوت كه اگر آن زمان در برد محدودیت داشتیم اكنون این محدودیت برداشته شده و همچنین دقت این موشك‌ها غبطه برخی از رقبا را نیز برانگیخته است. امروز شاید برد برخی از موشك‌های ما مشابه سایر موشك‌های دیگر باشد اما نقطه‌زنی یك مزیت طلایی خاص ما به شمار می‌آید.

 

 

سردار سنایی افزود: همان‌طور كه در برخی از تسلیحات بر لبه تكنولوژی حركت می‌كنیم و به لحاظ علمی و تحقیقاتی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امروز دانشمندان جوان، شجاع و دارای روحیه جهادی اصلی‌ترین پشتوانه ما در این مسیر هستند كه توانسته‌اند برایمان در برخی موارد باتوجه‌به اینكه در شرایط تحریم هستیم در حد اقدام شگفت‌انگیز همراه باشند. در طیفی از تسلیحات تاكتیكی تا راهبردی در شرایط بسیار خوب و مناسبی هستیم و در حال حاضر از تجهیزات و تسلیحات انفرادی تا سلاح‌های راهبردی مانند موشك، پهپاد، هواپیماها و شناورها (رو سطح و زیرسطح) پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

 

 

کد خبر 1255123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha