تاکید به اقدامات کانون های مساجد در خطبه های نماز جمعه

حجت الاسلام موسوي با اشاره به جایگاه ویژه ائمه جمعه در سطح شهرستان ها،گفت: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه به ویژه در جمعه های پیش رو به ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد سفارش داشته باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام سید علی موسوی- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در جریان سفر یک روزه به شهرستان دامغان با حجت الاسلام محمد حسن رستمیان امام جمعه دامغان با توجه به اینکه در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های مساجد هستیم گفت: در سال ۱۳۷۱ و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری در مساجد تاسیس شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: جذب کودکان و نوجوانان،اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت مسجد و با هدف مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن و احیاء نقش واقعی مساجد از مهمترین اهداف تاسیس کانون های مساجد بوده است.

 

وی کادر سازی و نیرو پروری برای اینده اسلام و انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف مهم تاسیس کانون های مساجد برشمرد و افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و  هنری در قالب رویداد ملی فهما با حضور بچه های مسجد و با محوریت جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد در این کانون ها برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با شاره به جایگاه ویژه ائمه جمعه در سطح شهرستان ها،اظهار کرد: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه بویژه در جمعه های پیش رو به ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد سفارش داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ائمه جمعه را فرماندهان قرارگاه های فرهنگی در هر شهری  عنوان کردوافزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان سربازان در خط ولایت گوش به فرمان ولی فقیه و نمایندگان ایشان در هر شهر و منطقه ای می باشند تا برای اعتلای انقلاب اسلامی ایران تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت های مختلفی در حوزه های فرهنگی و هنری دارند که این ظرفیت ها باید به مردم و نهاد های مختلف معرفی شود تا همگان بتوانند از این ظرفیت ها بهره مند شده و بویژه کودکان ونوجوان در کانون و مسجد حضور پیدا کرده و در دوره ها و برنامه های مختلف شرکت کنند.

 

در این دیدارکه با حضور حجت الاسلام استاد حسین انصاریان،از اساتید و مفسر قران کریم برگزار شد، درخصوص برنامه های سالروز تاسیس کانون های مساجد بحث وتبادل نظر شد.

کد خبر 1255134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha