کمپین «هدهد سفید» به برند ترویج فرهنگ کتابخوانی تبدیل شده است / پیگیر پروژه های نیمه تمام هستیم

رمضانی با اشاره به اینکه کمپین «هدهد سفید» به برند ترویج فرهنگ کتابخوانی تبدیل شده است، گفت: راه اندازی این کمپین با همکاری صدا و سیما و پخش برنامه های این نهاد از طریق شبکه نهال از بزرگترین ظرفیت های این نهاد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مهدی رمضانی امروز (9 اسفندماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان گفت: شبکه کتابخانه عمومی کشور جزو گسترده ترین و برترین کتابخانه ها در منطقه و جهان هست و جزو نهادهای فرهنگی است که خدمت رسانی مستقیم به مردم دارد و این افتخار بزرگی است.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: بیش از سه هزار و 700 کتابخانه عمومی در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود یک هزار کتابخانه به صورت مشارکتی اداره می شود و بیش از 2 هزار و 730 کتابخانه نیز به صورت مستقیم تحت مدیریت کتابخانه های عمومی است.

 

وی اذعان داشت: رشد صعودی افزایش کتابخانه های عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به جمعیت کشور بسیار چشمگیر است و هم اکنون گسترده ترین شبکه کتابخانه ای کشور را داریم که بیش از 2 میلیون عضو دارد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: البته تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی کشور کاهش چشمگیری داشت اما پس از بهبود وضعیت نسبت به دوران پیش از کرونا اعضای فعال کتابخانه ها افزایش داشته و این نشان می دهد که وضعیت مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی رو به گسترش است.

 

رمضانی با بیان این مطلب که 60 درصد اعضای ثابت کتابخانه عمومی کودکان و نوجوانان است و باید نسبت به دغدغه های کتابخوانی این رده سنی توجه ویژه ای شود، ادامه داد: کتابخانه های عمومی یک نهاد خدماتی است که باید تبدیل به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی شود.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: البته اتمام پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی در سفرهای استانی مدنظر هست و با نمایندگان نهادهای مختلف در این خصوص رایزنی ها شده است تا بتوانیم در خصوص اتمام این پروژه اقدام خوبی صورت گیرد.

 

رمضانی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز قدرت خرید مردم در خصوص تهیه کتاب کمتر شده و کتابخانه های عمومی برنامه ریزی در خصوص داشته تا بتواند منابع مورد نیاز کودکان، نوجوانان، جوانان و سایر اقشار را با عضویت در کتابخانه های عمومی جبران کند.

 

وی با اشاره به اینکه محافل انس با قرآن کریم در ماه رمضان در کتابخانه های عمومی سراسر کشور برپا خواهد شد، افزود: راه اندازی کمپین «هدهد سفید» با همکاری صدا و سیما و پخش برنامه های این نهاد از طریق شبکه نهال و تولید محتوای مناسب سنین کودکان و نوجوانان با عنوان «هدهد سفید» و برگزاری جشنواره کتابخوانی «هدهد سفید» و برپایی 300 محفل ادبی در حوزه ادبیات از بزرگترین ظرفیت های این نهاد برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

کد خبر 1255202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha