تمامی تلاش مجلس این بود که سقف بودجه افزایش پیدا نکند 

 عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تمامی تلاش مجلس این بود که سقف بودجه افزایش پیدا نکند و ناترازی در بودجه نداشته باشیم اما وجود مغایرت مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد رشیدی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز سهشنبه(۹اسفندمجلس شورای اسلامی  در واکنش به صحبت‌های میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مغایرت ۴۰۰همتی (هزار میلیارد تومان)در بودجه سال آینده گفتدولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه می‌کند که زمانی این لایحه تبدیل به قانونمی‌شود که در مجلس به تصویب برسدطبیعتا در زمان بررسی لایحه، نمایندگان مطالبی مد نظرشان است که دولت آن را در لایحهنیاورده است پس مغایرت چیز طبیعی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : برای ما مهم توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است که سقف بودجه افزایشپیدا نکند چون باعث ناترازی و کسری بودجه شده که نتیجه آن تورم و افزایش پایه پولی است؛ این همان کاری است که پارسال و امسالانجام دادیم یعنی سقف بودجه افزایش پیدا نکرد.

وی ادامه دادبر همین اساس تمامی تلاش مجلس این بود که سقف بودجه افزایش پیدا نکند و ناترازی در بودجه نداشته باشیم اما وجودمغایرت مشکلی نداردالبته که مغایرت ۴۰۰ همتی هم در بودجه درست نیست.

رشیدی خاطرنشان کردپیشنهاداتی که ناشی از افزایش سقف بودجه بود در مجلس مطرح نشد و یا نمایندگان پس گرفتندپس مجددامی‌گویم که افزایش سقف بودجه و مغایرت ۴۰۰ همتی درست نیست؛ آقای میرکاظمی هم در نامه‌ای به رئیس جمهور موضوع مغایرت۴۰۰ همتی را مطرح کرده که رئیس جمهور آن را به رئیس مجلس ارجاع دادآقای قالیباف هم به آن نامه پاسخ دادند.

کد خبر 1255209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha