مازندران می تواند پیشران پیشرفت کشور باشد|ارتقای سهم فرهنگی دانشگاه ها در بودجه ۱۴۰۲

زلفی گل با بیان اینکه به رؤسای دانشگاه‌ها تکلیف شد در سال ۱۴۰۱ سه درصد اعتبارات را برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهند، گفت: مقرر شد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس این ۳ درصد را به ۵ درصد ارتقاء دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمد علی زلفی گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- امروز( ۱۰اسفند) در نشست با روسای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه اعتبارات تجهیزاتی نیز بین دانشگاه های کشور توزیع می شود، اظهار کرد:‌تلاش داریم دانشگاه های استان مازندران به صورت ویژه در این بخش مورد توجه باشند.

 

وی با بیان اینکه ۱۷رئیس دانشگاه و پارک علم و فناوری در کشور از دانشگاهیان مازندرانی هستند، افزود: امید است اعتبارات مورد نیاز دانشگاه ها را در بودجه ۱۴۰۲داشته باشیم.

 

زلفی گل با بیان اینکه تلاش داریم از اعتباراتی که متعلق به بخش ستادی وزارت علوم است در بعد تجهیزاتی و عمرانی با توجه به شاخص‌ها در نظر گرفته شد برای دانشگاه‌های استان مازندران سهم ویژه ای دیده شود، گفت:توسعه امکانات رفاهی، ورزشی و مشاوره دانشجویان نیز مورد توجه است.

 

وی بیان کرد: همچنین تلاش شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بخش اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها را افزایش دهیم تا جغرافیای اوقات فراغت دانشجویی که ۸۵ ساعت است برای این ۸۵ساعت نیز برنامه ویژه داشته باشیم.

 

زلفی گل به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو اشاره کرد و گفت: اعتبارات مورد نیاز دانشجویانی که عازم راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌شوند هم تامین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به رؤسای دانشگاه‌ها تکلیف شد در سال ۱۴۰۱ سه درصد اعتبارات را برای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهند، ادامه داد: مقرر شد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس این ۳ درصد را به ۵ درصد ارتقاء دهند.

 

زلفی گل با تاکید براینکه استان مازندران به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب لازم است در توسعه کشور نقش جدی داشته باشد تا تبدیل به بخش پیشران پیشرفت کشور شود، افزود: می طلبد دانشگاه های استان برای تحقق این مهم بیش از پیش پای کار باشند. 

کد خبر 1255259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha