بازنگری رشته های دانشگاهی متناسب با بوم مازندران ضرورت دارد

متکان به اهمیت حفظ دریا، جنگل و اراضی کشاورزی با هدف رونق اقتصاد در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بازنگری رشته های دانشگاهی را به عنوان یك ضرورت در زمان فعلی احساس می كنم و باید حتما اتفاق بیافتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، علی‌اکبر متکان -دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران- امروز( ۱۰اسفند) در نشست محمد علی زلفی گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- با روسای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، ضمن تحسین فعالیت دانشگاه های این خطه از شمال کشور با بیان اینکه مازندران یکی از ظرفیت های مهم تولید علم در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: آمایش مازندران پیچیده است و نیاز به رشته های آکادمیک دارد.

 

وی به موهبت های الهی استان اشاره کرد و خواستار ایجاد رشته هایی برای استفاده درست از دریا، جنگل و دیگر نعمت های خدادادی که در این استان وجود دارد، شد.

 

متکان برلزوم بازنگری در ایجاد رشته های دانشگاهای باتوجه به بوم استان تاکید کرد و گفت: بازنگری رشته های دانشگاهی را به عنوان یك ضرورت در زمان فعلی احساس می كنم و باید حتما اتفاق بیافتد.

 

به گزارش شبستان،۱۱۹ واحد دانشگاهی در استان مازندران فعالیت دارند. همچنین بیش از  ۱۵۰ هزار دانشجو در استان تحصیل می‌کنند.

کد خبر 1255260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha