چانه زنی استاندار مازندران برای افزایش بودجه بهسازی زیرساخت های دانشگاهی

حسینی پور با بیان اینکه زیرساخت‌های دانشگاهی در استان مازندران فرسوده است، گفت: برای بهسازی زیرساخت‌ها به شدت نیازمند حمایت و توجه هستیم و معتقدیم سهم استان از بودجه دو هزار میلیارد تومانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ناچیز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور-استاندار مازندران- امروز( ۱۰اسفند) در نشست محمد علی زلفی گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری- با رؤسای دانشگاه های دولتی و غیر دولتی استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه های کشور در استمرار و بقای انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی ایفا کردند و دشمن به کرارت درصدد زدن این جایگاه بوده است.

 

وی با اشاره به اقتدار ملی و فراملی ایران اسلامی در حوزه دانشگاهی و تولید علم، افزود: بسیاری از صدیق ترین یاران انقلاب اسلامی از دانشگاهیان هستند.

 

حسینی پور با بیان اینکه دانشگاه دیدبان توسعه کشور است، گفت: همه ما موظف به توجه ویژه به دانشگاه هستیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه و گفتمان انقلاب اسلامی دو بال جداناشدنی توسعه همه جانبه کشور محسوب می شوند، افزود: رونق گسترده مراکز دانشگاهی ادای دین انقلاب اسلامی به دانشگاه بوده است.

 

حسینی پور با بیان اینکه دولت سیزددهم نگاه مترقی به دانشگاه و رفع مشکلات اساتید دانشگاهی دارد، گفت: دانشگاه های مازندران اثرگذار هستند و هردانشگاهی که بیشترین اثرگذاری را دارد دشمن برای به چالش کشیدن آن واحد دانشگاهی ورود می کند.

 

وی با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان های محوری کشور در حوزه دانشگاهی است، یادآورشد: ۱۵۵هزار و ۲۵۳دانشجو و ۴هزار و ۲۹نفر استاد دانشگاهی  در این استان در عرصه تولید علم و فراگیری علم فعالیت دارند.

 

حسینی پور به خلای موجود بین حوزه اجرایی با دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: نقش دانشگاه و کمک های راهبردی دانشگاهیان برای توسعه اقتصاد دریا مورد انتظار است.

 

وی با اشاره به همسایگی مازندران با ۵کشور و اهمیت جایگاه استراتژیک کریدور شمال به جنوب، گفت: رونق اقتصاد دریا و جنگل نیازمند کمک دانشگاهیان است.

 

حسینی پور با بیان اینکه امروز اقتدار غذایی در دنیا یکی از مولفه های قدرت ملی به شمار می رود،‌افزود: مازندران به عنوان برترین تولید کننده محصولات کشاورزی محسوب می شود و برای استمرار این جایگاه نیازمند کمک دانشگاهیان در اجرای درست طرح تحول کشاورزی در این خطه از شمال کشور هستیم.

 

وی برلزوم دانش بنیان شدن کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود دانشگاه های استان به صورت جهادی برای نجات مرکبات و برنج مازندران ورود کنند.

 

حسینی پور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بروز رسانی زیرساخت های دانشگاهی در استان مازندران شدو افزود: برای تحقق این مهم نیازمند ۲۵۰هزار میلیارد تومان بودجه هستیم.

 

وی به معضل خوابگاه برای دانشجویان متاهل در استان اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات ایجاد خوابگاه در دانشگاه های استان شد.

کد خبر 1255263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha