کنگره ادبیات پایداری به دنبال انتشار ناگفته های فداکاری مدافعان حرم و کشورهایِ در خط مقاومت است

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری گفت: هنوز فداکاری های مردم و کشورهای در خط جبهه مقاومت و مدافعان حرم برای همه بازگو نشده و همه اینها رسالت این کنگره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر احمد امیری‌خراسانی، چهارشنبه (۱۰ اسفند) در دهمين کنگره سراسری ادبیات پایداری که با حضور میهمانانی از سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر در حال برگزاری است؛ گفت: به برکت آنچه در ۲۰ سال پیش در این دانشگاه بنا نهاده شد امروز قریب ۴۰ دانشگاه در سراسر کشور رشته ادبیات پایداری را دارد.

 

 

دبیر علمی دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری راه اندازی نشریه علمی پژوهشی "نامه پایداری" و برگزاری کنگره دو سالانه ادبیات پایداری را از دیگر برکات این حرکت دانست و بیان کرد: پایداری؛ خصیصه ذاتی بشر است و مشخصه و رسالت ادبیات پایداری مبارزه با استعمار داخلی و استکبار خارجی است.

 

 

وی با بیان اینکه کشور ما به دلیل موقعیت سوق الجیشی همواره مورد هجمه بوده و اقوام مهاجم هراز گاهی به کشور هجوم آوردند؛ افزود: اولین حمله به ایران به قبل از اسلام و به حمله اسکندر مقدونی برمی گردد اما در طول تاریخ همه کسانی که به کشور ما حمله کردند همه در فرهنگ ایرانی هضم شدند‌.

 

 

دکتر امیری خراسانی با بیان اينکه بزرگان ما این واقیعت تاریخی را به نثر و نظم کشیدند و جوانان ما باید با واکاوی این منابع به گذشته پرافتخار خود برسند؛ تصریح کرد: ادبیات پایداری ریشه در قرآن دارد و قرآن، خود منشور پایداری است چنانکه پیامبر فرمود سوره هود مرا پیر کرد زیرا دستور داد " فاستقم کما اُمرت"

 

 

وی افزود: فرهنگ شیعه و اسلام مرتع آن عاشورا تنفسگاه آن در نجف است و قرار است این سیر تاریخی در ادبیات پایداری تجزیه و تحلیل شود و ادبیات پایداری می خواهد نه تنها افتخارات مردان و زنان امت اسلامی که فداکاری های سایر ملل را که در لابلای کتب، مکتوم مانده استخراج و به نسل امروز و آینده هدیه دهد‌.
 

 

امیری خراسانی اظهار کرد: نمایش دادن آثار به جا مانده از دوران جنگ و شهرهای بمباران شده، ادوات جنگی، احداث تندیس، بناهای یادبود، فراهم کردن نمایشنامه و فیلمنامه و کتاب، تولید سریال و تئاتر و... مارش های نظامی و جنگی شاهد کوشش و تلاش ملت ها و جوامع برای نگهداری تاریخ و تمدن گذشته خود می باشد.

 

 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سال این جریان پربرکت به حرکت خود ادامه می دهد؛ گفت: هنوز فداکاری های مردم و کشورهای در خط جبهه مقاومت و مدافعان حرم برای همه بازگو نشده و همه اینها رسالت این کنگره است.

 

کد خبر 1255272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha