افزایش ۱۶۳ درصدی کمک جهیزیه در استان کرمان/ همکاری بیش از یکصد نفر وکیل نیکوکار با کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تشریح عملکرد این نهاد طی یکسال اخیر از رشد چشمگیر مشارکت های مردمی و ارائه خدمات متنوع به مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری‌نژاد، چهارشنبه (۱۰ اسفند) در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن سالگرد تاسیس کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال بر محور اشتغال پایدار و درآمد ثابت تاکید کرد‌ و گفت: در عرصه بهداشت و درمان هم خدمات متنوعی ارائه می دهیم.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: در ارائه تسهیلات قرض الحسنه سودی از مددجویان دریافت نمی شود و حتی به برخی واجدین شرایطِ خارج از تحت حمایت کمیته امداد داده می شود.

 

 

وی صیانت از نهاد خانواده و مشاوره و مددکاری و حمایت های قضایی را از دیگر خدمات کمیته امداد عنوان و بیان کرد: ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری از دیگر برنامه ها است.

 

 

عسکری‌نژاد بر ترویج فرهنگ خیر و احسان توسط رسانه ها تاکید و بیان کرد: ارتباط با تشکل های نیکوکاری داخل و خارج از دیگر اقدامات است و بیش از ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد که بیشتر آنها مسجدمحور و روحانی محور است.

 

 

وی ارائه خدمات گسترده به زوج های نابارور با ارائه کمک های متنوع در راستای جوانی جمعیت را هم مورد توجه قرار داد و افزود: خدمات کمیته امداد در ۳۷ اداره با یک هزار و ۳۴ نفر کارکنان خدوم این نهاد ارائه می شود.

 

 

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: از ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت، ۴۴ درصد آنان شامل بیش از ۵۲ هزار خانوار در جنوب استان، ۱۸ درصد با ۲۱ هزار خانوار در شرق استان و ۳۸ درصد معادل ۴۴ هزار خانوار در شمال استان هستند.

 

 

وی افزود: کمیته امداد استان کرمان ماهیانه از محل اعتبارات دولتی یک میلیارد و ۷۸ میلیون تومان کمک معیشت پرداخت می کند‌.

 

 

عسکری نژاد از افزایش ۱۶۳ درصدی خدمات جهیزیه خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان و امسال ۱۰۰ میلیارد تومان کمک جهیزیه داشتیم که سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ مورد و امسال چهار هزار و ۳۵۹ مورد بوده است.

 

 

وی تعمیر وسایل زندگی مددجویان با هزینه ۱۸ میلیارد تومان، ارائه ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته و ۱۶۱ میلیارد تومان در سال جاری؛ حمایت از ۵۱ هزار دانش آموز و سه هزار و ۲۰۰ دانشجو و حدود ۴۰۰ نخبه که ویژه حمایت می شوند؛ ایجاد  بیش از ۱۴ هزار و ۴۹۳ فرصت شغلی در سال گذشته و  ۲۰ هزار و ۴۰ مورد فرصت شغلی در سال جاری را از دیگر اقدامات کمیته امداد استان کرمان فهرست کرد.

 

 

 

عسکری نژاد گفت: سال گذشته ۶ میلیارد تومان و امسال بیش از ۲۱ میلیارد تومان خدمات تعمیر مسکن انجام شده و در احداث و تکمیل هم امسال ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

 

 

وی از رشد چشمگیر مشارکت های مردمی خبر داد و افزود: ۲۲ هزار نفر از فرزندان ایتام و محسنین توسط ۶۷ هزار نفر از حامیان خبر داد که سال گذشته ۱۲۵ میلیارد تومان و امسال ۱۴۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم واریز کردند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از همکاری ۱۰۴ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خبر و با بیان اینکه امسال ۱۹۵ پرونده حقوقی مددجویان داشتیم؛ در پایان از برگزاری جشن نیکوکاری در ۵۰ پایگاه در ۱۷ و ۱۸ اسفندماه و همزمان با نیمه شعبان و در ۵۵ پایگاه در مصلی های نمازجمعه خبر داد.

کد خبر 1255309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha