لزوم توجه به امنیت اخلاقی در تورهای گردشگری

حجت الاسلام محمدی گفت: امنیت اخلاقی یکی از مهمترین اصول جامعه است که باید مورد توجه قرار گرفته و با دقت اجرایی شود و نباید اجازه داد که اشخاصی از بیرون بیایند و آرامش و اصول دینی و فرهنگی مردم دارالمومنین طبس را زیر سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی -امام جمعه طبس- امروز(۱۰ اسفند) در ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای برای همه سطوح دینی؛ فرهنگی و اقتصادی است.

 

امام جمعه طبس با اشاره به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه بر اساس روایات و احادیث یک واجب بسیار بزرگ است که با اجرای درست آن، مشکلات و نابسامانی از جامعه رخت برمی بندد و روزی و مال حلال می شود و پس از بررسی وضعیت موجود به این نتیجه خواهیم رسید که از امر به معروف و نهی از منکر غفلت کرده ایم و احساس مسئولیت در برابر سلامت و امنیت و عفت جامعه کمتر بوده است.

 

وی به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: مومنین جامعه و مردم متعهد از وضعیت حجاب و عفاف در سفرها و تورهای گردشگری ابراز نگرانی می کنند که البته همه افراد جامعه در این موضوع مسئول هستند و مسئولان و مقامات قضایی هم باید براساس موازین قانونی و اوامر رهبر معظم انقلاب از آمران به معروف و نهی از منکر حمایت محکم و قانونی داشته باشند.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در خصوص وضعیت تنظیم بازار و رعایت عدالت در فروش عنوان کرد: مراقبت از مردم در شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی از مهم ترین وظایف مسئولان است و به ویژه در ایام نوروز باید بیشتر مراقبت شود که البته یکی از راهکارهای شکستن قیمت های کذایی در بازار ایجاد شرایط رقابت و شکستن انحصار است و قطعا اولویت با اصناف محلی طبس می باشد و اگر در تعادل قیمت همراهی کنند باید مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی در پایان گفت: به همان اندازه که امنیت و آرامش جامعه مهم است و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی در حفظ آن خوش درخشیده اند اما امنیت اخلاقی هم یکی از مهمترین اصول جامعه است که باید مورد توجه قرار گرفته و با دقت اجرایی شود و نباید اجازه داد که اشخاصی از بیرون بیایند و آرامش و اصول دینی و فرهنگی مردم دارالمومنین طبس را زیر سوال ببرند و می بایست قانون مقابله با کشف حجاب با جدیت و محکم اجرایی شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1255315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha