نباید از عنصر مهم خانواده در تربیت اسلامی دانش آموزان غافل شد

اسماعیلی با بیان اینکه نباید از عنصر مهم خانواده در این خصوص غافل شد، تصریح کرد: بخش بزرگی از اوقات دانش آموزان تحت عناصر و شبکه های دیگر به ویژه خانواده سپری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز چهارشنبه(10 اسفندماه) درآیین بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با یادآوری اینکه باید تربیت حرف اول در کشور باشد، گفت: در راستای اثرگذاری بیشتر تربیت لازم است نگاه ویژه‌ای به این حوزه صورت بگیرد.

 

وی از تعلیم و تربیت به عنوان دو بال ارتقاء و رشد جامعه یاد کرد و گفت: اگر این دو را از یکدیگر جدا کنیم کاری عبث خواهد بود چرا که مسیر تعالی دانش آموزان از تعلیم و تربیت اسلامی می گذرد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه نباید از عنصر مهم خانواده در این خصوص غافل شد، تصریح کرد: بخش بزرگی از اوقات دانش آموزان تحت عناصر و شبکه های دیگر به ویژه خانواده سپری می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری اینکه دانش آموز امروز فردی توانا با اطلاعات گسترده و پیچیده است، افزود: برای کسب موفقیت دانش آموز باید مربی بتواند خواسته ها و نیازهای او را تشخیص دهد.

 

این مقام مسئول رسالت مربیان تربیتی را بسیار سنگین و مهم ارزیابی کرد و گفت: مربیان با شناخت کافی از دانش آموزان می تواند به تاثیرگذاری این فرد یقین حاصل کنند.

 

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه تربیت، شکوفا کردن استعدادها و ظرفیت های وجود انسان ها است، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای کار کنیم که این استعدادهای نهفته و پنهانی زمینه بروز و شکوفایی پیدا کند.

 

میرزایی با بیان اینکه ایدئولوژی منکر تعالی انسان، سد راه و مانع تربیت است، گفت: اگر علم در دست کسی قرار گیرد که حاکم بر نفسانیت خود نیست موجب زیان می شود.

کد خبر 1255338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha