۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور ثبت و ضبط شد

مهری با بیان اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات ثبت و ضبط شده است، گفت: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری_ مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)_ در جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات استان که ظهر چهارشنبه ۱۰ اسفند در اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات بسیار در مورد زکات اظهار کرد: وجود این تعداد آیات قرآن کریم و روایات از اهل سنت و تشیع جایگاه این فریضه دینی را برای همگان نشان می‌دهد.
 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد بیان کرد: علاوه بر آیات و روایات و آموزه‌های دینی مقام معظم رهبری بر اجرای این فریضه همواره تأکید داشته و می‌فرماید: «ما مسئولان نظام اسلامی در مورد زکات باید به عفو و بخشش الهی پناه ببریم». در این راستا دبیرخانه شورای زکات یک جشنواره جریان‌ساز زکات را در سطح کشور راه‌اندازی کردیم و از ابتدای سال این جشنواره را با حضور علما، مبلغان و اعضای شورای زکات استان‌ها در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم.
 

حجت‌الاسلام مهری با اشاره به اینکه مردم به روحانیون و علما اعتماد دارند، افزود: در این راستا علما و روحانیون با تلاش مضاعف از تربیون‌های مختلف، نماز جمعه و موعظه و خطابه‌های خود در راه ترویج امر زکات گام بردارند.
 

وی با اشاره به اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات را ثبت و ضبط کردیم، افزود: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.
 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد در پایان یادآور شد: امیدواریم تلاش علما و روحانیون موجب شود که سفره مستضعفان و نیازمندان با پرداخت زکات پربرکت شود.

 

کد خبر 1255343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha