دانش آموزان را با تمدن دیرینه ایران و مهارت های زندگی آشنا کنید

آیت الله خاتمی خطاب به مربیان پرورشی گفت: آشنایی دانش آموزان با تمدن دیرینه کشور و علاقه‌مندی به این هویت ریشه‌دار، سبب علاقمندی به کشور و تلاش برای آینده بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان امروز چهارشنبه (۱۰ اسفندماه) در دیدار با مسئولان آموزش‌وپرورش استان زنجان به مناسبت هفته علوم تربیتی، از شغل معلمی به عنوان یکی از سخت ترین حرفه ها یاد کرد و گفت: معلمان با افرادی سروکار دارند که سرشار از احساس و عاطفه هستند. از این‌رو ممکن است گاهی با یک کلمه یا یک جمله شما، کل شخصیت یک فرد دست‌خوش تغییر قرار گیرد.

 

وی با یادآوری فرمایشات امام راحل در خصوص نقش معلمان که آن را همچون ماموریت پیامبران در تربیت انسان می دانستند، گفت: معلمان نیز همچون پیامبران به تربیت انسان مشغول هستند.

 

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه فعالیت معلمان و مربیان ما شایسته تقدیرند و این مایه خرسندی است، گفت: لازم است تا مربیان پرورشی مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان بیاموزید.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه  دانش‌آموزان را علاقمند و مسئول نسبت به شهر و کشور خود و قدردان خود تربیت کنید، گفت: آشنایی دانش آموزان با تمدن دیرینه کشور و علاقه‌مندی به این هویت ریشه‌دار، سبب علاقمندی به کشور و تلاش برای آینده بهتر خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به عملکرد مدارس استان زنجان در ماه های اخیر گفت: حضور پرشور دانش آموزان در راهپیمایی 22 بهمن خط بطانی بر توطئه های دشمنان بود.

 

علی اسماعیلی از برپایی ۱۵۰ نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در آموزشگاه‌های استان در این ایام خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۷۵۰ نفر از دانش‌آموزان در همایش بزرگ یاوران انقلاب شرکت کردند و همچنین ۹۰۰ نفر از دانش‌آموزان مشتاق و علاقمند با همراهی سپاه پاسداران در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند.

 

وی به کسب موفقیت های دانش آموزان در طرح تئاتر درسی و فعالیت ۳۵۰ گروه دانش‌آموزی در قالب این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۴ هزار نفر از دانش‌آموزان در جنگ‌های شادی شرکت کردند.

کد خبر 1255344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha