مهم‌ترین اقدام در جمع‌آوری زکات کمک به رفع فقر و بیکاری است

طوسی گفت: مهم‌ترین اقدام در جمع‌آوری زکات کمک به رفع فقر و بیکاری است چراکه پایبندی به زکات می‌تواند با افزایش اشتغال، تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد و همین امر نیز به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رضا طوسی_مدیرکل کمیته امداد کردستان_ ظهر چهارشنبه(10 اسفند ماه) در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فریضه الهی زکات علاوه بر پشتوانه دینی و قرآنی، از پشتوانه قانونی نیز برخوردار است قانون زکات در تاریخ ۱۳۹۰ به تصویب شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد.
 

وی خاطرنشان کرد: مطابق این قانون دبیرخانه شورای زکات در راستای ثبت وجوهات جمع‌آوری زکات  تشکیل شد. 
 

طوسی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام  در جمع‌آوری زکات کمک به رفع فقر و بیکاری است، افزود: بیکاری می‌تواند ریشه فقر و بیکاری را نابود کند، پایبندی زکات می تواند با افزایش اشتغال، تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد و همین امر نیز به رشد اقتصادی کمک می‌کند.
 

طوسی افزود: در سال جاری دبیر خانه شورای زکات استان فعال تر شد و با همت و سعی و تلاش خالصانه، مبلغ ۵۲ میلیارد تومان در دبیرخانه شورای زکات ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است و تحقق ۱۳۲ درصدی میزان تعهد استان را نشان می‌دهد.
 

وی با تشکر از مردم استان کردستان یادآور شد: پرداخت این میزان زکات نشان دهنده نوع دوستی و دین دار مردم کردستان است.
 

طوسی اضافه کرد: این اقدام نشان از هدایت و رهبری رئیس شورای زکات و سعی و تلاش روحانیت معزم که در تبلیغ و ترویج زکات وظایف را به نحو احسن انجام دهند.
 

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: معقوله‌ای در در دستور کار این نهاد است، هدفمندکردن هزینه کرد زکات استان در راستای تامین نیازهای خانواده‌های نیازمند است.


وی هدف از برگزاری این همایش را تعامل و هماهنگی بیشتر دست اندرکاران فریضه زکات استان عنوان کرد و گفت: تجلیل از مربیان و مبلغان زکات، اطلاع رسانی و شفاف سازی اقدامات و برنامه‌های شورای زکات استان است.
 

طوسی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌های شورای زکات استان که باید در سال آینده در دستور کار قرار گیرد را تشریح و اضافه کرد: فعال‌تر کردن دبیرخانه شورای زکات در سراسر استان و تعامل و هماهنگی با مردم و مراکز نیکوکاری، استفاده  از ظرفیت‌های مبلغان و روحانیون در راستای ترویج فریضه زکات، تعامل اعضای شورای زکات استان با دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی هزینه‌کرد، هدفمند کردن زکات جمع‌آوری در راستای تامین نیازهای واقعی نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیراست از جمله این اقدامات است.

کد خبر 1255359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha