۳ میلیون اصل نهال غیر مثمر در کردستان کاشته می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای عملیاتی کردن تولید و کاشت یک میلیارد اصل نهال در کشور سهم استان کردستان کاشت ۳ میلیون نهال غیر مثمر در سال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، پیمان اسکندری _رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان_در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته منابع طبیعی استان اظهار کرد: باید طرح کاشت یک میلیارد اصل نهال در کشور با مشارکت آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و آینده سازان کشور محقق شود.
 

 وی با تاکید بر بهره گیری از تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی استان برای تحقق کاشت ۳ میلیون اصل نهال در کردستان تصریح کرد: در سال جاری اداره کل منابع طبیعی استان اقدام به توزیع 743 هزار  نهال در استان خواهد کرد.
 

 وی تصریح کرد: بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ای استان می تواند در فرهنگ سازی عموم جامعه برای مقوله درخت کاری و درخت یاری بسیار تاثیر گذار باشد و باید به نحو احسن از این پتانسیل بهره برد.


اسکندری با اشاره به اهمیت نگه داری درختان کاشته شده در عرصه‌های ملی تاکید کرد: باید درختان در مکانی غرص شوند که متولی مشخصی برای حفظ و حراست از آن وجود داشته باشد.
 

 وی با بیان اینکه آینده این سرزمین وابسته به حفظ و حراست از منابع طبیعی است اذعان کرد: می‌توان از مراکز آموزش و تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز به عنوان بازوی علمی این حرکت بهره گرفت.

کد خبر 1255373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha