تلاش دشمن تبدیل بدحجابی به عرف در جامعه است

عباسی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند با عادی سازی بستر حضور بی حجابان و برهنگان را در جامعه ترویج کند، گفت: تلاش دشمن تبدیل بدحجابی به عرف در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند) در همایش سراسری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور گفت: یکی از دغدغه های دشمن ایجاد آسیب های اجتماعی است که از این راه ضربات محکمی را وارد کرده و وقتی از توطئه های استکباری علیه انقلاب و سایر دسیسه ها از فتنه و محاصره اقتصادی ناامید شد از این حربه استفاده کرد اما دیدند که این ملت شریف در تبعیت از امام و رهبری محکم ایستاده و دشمن به زانو درآمد.

 

وی با اشاره به برخی از آمارهای آسیب های اجتماعی و افزایش 10 درصدی آن گفت: آمار آسیب اجتماعی با سرعت رو به فزونی است که از جمله آنها موضوع عفاف و حجاب در نمودهای اخلاقی و اجتماعی است و دشمن سعی می کند نماد مبارزه با انقلاب را شکل سیاسی داده و در نگرش مردم نسبت به حجاب تغییر ایجاد کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن این بار از راه عرف در جامعه وارد شده و عدم پذیرفتن حجاب را عادی جلوه می دهد، گفت: دشمن تلاش می کند بدحجابی را به عرف در جامعه تبدیل کند چون مخالفت تلقی نشود و آرام آرام بر سر حضور بی حجابان و حتی برهنگان را جامعه بپذیرد و نماد از طریق بی حجابی در جامعه مطرح کند.

 

وی گفت: عادی سازی مسایل یکی از حربه های دشمن بود که به عنوان موفقیت علیه جمهوری اسلامی کسب کرد اما این موضوع برای نیروهای ارزشی و زجرآور بود و نوعی دهن کجی به نظام اسلامی تلقی می شود. این موضوع برای ما نگران کننده و پذیرش آن سخت است.

 

وی با بیان اینکه جریان مربوط به بی حجابی و مقابله با آن اکنون آسان نیست، گفت: این تلقین و تغییر تحلیل افراد در جامعه هدف دشمن است تا مسئولان این موضوع را رد کنند و وظایف قانونی خود را نسبت به حجاب را دنبال نکنند. دشمن گذاره های ذهنی فراهم می کند که موضوع مربوط به حجاب و زیست عفاف خانه را اولویت اول مسئولان اجرایی نباشد و سعی کردند این موضوع را در دایره نظام متولیان نظام اسلامی قرار دهند.

 

وی با اشاره به برخی دوگانگی ها در میان نگاه بزرگان و علمای قم تصریح کرد: برخی با اثبات دینی و فقهی می گویند به دنبال حجاب نباشیم که این امر نیز بسیار خطرناک است. بسیاری از مسئولان کشور در جامعه تردیدافکنی می کنند تا زمینه بی حجابی مهیا شود تا متولیان کار را جدی نگیرند و احساس مسئولیت نکنند.

 

وی با بیان اینکه دو قانون مصوب عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، افزود: مطالبه گری از وظایف مهم مجمع امر به معروف و نهی از منکر است که باید در این زمینه نسبت به قوانین محکم اقدام کرد. در مورد حجاب قواعد محکم نداریم و در اینجا یک نوع تزلزل مشاهده می شود در شرایطی که دشمن از هر ابزاری استفاده می کند و امروز شمشیر را از رو بسته تا اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه بگیرند.

 

وی با بیان اینکه در جامعه باید کار اعتقادی و فرهنگی صورت گیرد، افزود: دشمن باید بداند جریان انقلاب محکم است و کسی نمی تواند از این موضوع استفاده کند و اگر تزلزلی ایجاد می کند از طریق تردیدهاست. ما نیازمند اقدامات میان بری و کم کردن فاصله ها و نگرش های سیاسی در کشور هستیم که این نگرش ها در سرنوشت کشور اثر می گذارد و اگر در مدیریت ها و انتصابات افرادی بیایند که مقید نباشد و آبشخور آنها غرب باشد در تصدی امور اثر منفی گذاشته و افکار لیبرالی غربی خود را ترویج می کنند و این موضوع در میان سیاستمداران خطرناک است.

 

عباسی اظهار داشت: فرهنگ انقلاب اسلامی باید گسترش یابد و یکی از راه های آن امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه گسترش و نهادینه شود و رهروان امر به معروف و نهی از منکر باید پرچمدار ابلاغ حجاب در جامعه باشند.

 

 

کد خبر 1255387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha