معرفی درست تفکر و مکتب شهدا از وظایف اصلی بنیاد شهید است

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی درست تفکر و مکتب شهداست و اینکه این شهدا چگونه به عالم نگریسته و از چه زاویه ای هستی را می دیدند تا فرصتی برای انتخاب درست مردم فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران- در آیین اختتامیه هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار که امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما ۱۴۰۰ سال است که پیام مجاهدان تاریخ در عاشورا را با شعر و موسیقی نسل به نسل منتقل کرده ایم و آرمان حسین (ع) و یارانش را بعد از ۱۴ قرن دریافت کرده ایم و پیروان بسیاری از این طریق و در این مسیر در این مکتب تربیت شده اند.

 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، معنی این سخن این است اگر بتوانیم به درستی حرکت شهدا، مسیر آنها و فلسفه زندگی شهدا را با ابزار و زبانی مناسب به نسل های بعدی منتقل کنیم، هر نسلی و هر جامعه ای، شهیدپرور می شود و این خط سرخ در طول تاریخ ادامه می یابد.

 

وی عنوان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی درست تفکر و مکتب شهداست و اینکه این شهدا چگونه به عالم نگریسته و از چه زاویه ای هستی را می دیدند تا فرصتی برای انتخاب درست مردم فراهم کنیم.

 

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: انسان مرتب مجبور است بین خوبی و بدی و درستی و غلط انتخاب کند بنابراین باید الگوی درست را تبیین کرده و به مردم نشان داد تا فرصت انتخاب صحیح برای آنها فراهم شود و یکی از مهمترین ابزارها برای این امر شعر است.

 

وی اعلام کرد: کنگره شعر ایثار امسال در یکی از مهدهای تمدنی ایران که تعداد زیادی ادیب، نویسنده و چهره فرهنگی در عرصه های مختلف دارد، برگزار شده که لازم است از مردم بزرگ و فرهیخته قزوین، بنیاد شهید قزوین و پشتیبانی استاندار قزوین و مسئولان استانی تشکر کنیم.

 

رئيس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تعداد آثار رسیده به این کنگره بسیار بوده و تلاش است این را توسعه دهیم به طوری که در همین روزهای اخیر با حضور هفت کشور و به مدد شهدای رسانه، تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و ۶ کشور امضا شد که یک بخش این کار مربوط به همکاری گسترده فرهنگی است و ان شاالله با کمک برادران در جریان محور مقاومت این نوع کارها را در حوزه شعر، ادبیات، رمان و فیلم سینمایی به صورت گسترده تر برگزار کنیم.

 

وی تصریح کرد: بنده به عنوان خادم خانواده شهدا و ایثارگران و حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از همه هنرمندان برجسته کشور و همه هنرمندان ارزشی جهان دعوت به همکاری می کنم و این بستر و زمینه فراهم است و دولت و مجلس هم حمایت خوبی از بنیاد شهید دارند.

 

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: اگر می بینید توجه ویژه تری شده و کارهای جدی تری شروع کردیم، فقط به دلیل تحول مدیریتی در بنیاد شهید نیست بلکه حمایت همه جانبه و مشترکی است که همگان با ما دارند و عمده برنامه های ما هم مردمی است.

 

وی یادآور شد: ما در اجرای برنامه ها، توجه ویژه ای به استان ها هم داریم و برنامه ریزی شده از ظرفیت های مردمی در اقصا نقاط کشور استفاده شود و امیدواریم با این اقدامات و دعوت همگانی که از همه نهادها و شخصیت هی حقوقی و حقیقی داریم در قالب وظیفه عمومی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارهای بزرگی را در این حوزه انجام دهیم.

 

کد خبر 1255421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha