جشنواره شاد دفاع مقدس دانش‌آموزی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره شاد دفاع مقدس دانش‌آموزی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید کریمیان -رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در جلسه‌ای پیرامون جشنواره شاد دفاع مقدس دانش‌آموزی در خراسان جنوبی اظهار کرد: این جشنواره به صورت کاملا خودجوش، توسط سردار شهید سعید سیاح طاهری از شهدای مدافع حریم و حرم که خود در سال 1394 در سوریه و در جنگ با داعش به شهادت رسید، پایه‌گذاری شده که در مناطق محروم اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره انتقال مفاهیم دفاع مقدس در قالب موضوع‌ها و مضامین فرهنگی شاد و طنز برای مخاطب حوزه دانش‌آموزی است که تاکنون در استان‌های مختلفی از جمله مناطق زلزله‌زده برگزار شده است.

 

کریمیان ادامه داد: این جشنواره در اسفندماه امسال در مرکز استان خراسان جنوبی و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

سردار مکی دبیر این جشنواره هم عنوان کرد: هیچ سخنرانی در این جشنواره نخواهیم داشت منتهی کتاب و شهدای شاخص استان و ملی را با اولویت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی معرفی می‌کنیم و از معلمین هم می‌خواهیم که با این کتاب‌های که به آنان هدیه می‌دهیم پویش کتاب‌خوانی راه‌اندازی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مفاهیم دفاع مقدس را باید به صورت غیرمستقیم به نسل جدید منتقل کرد، افزود: در این جشنواره برخی از هنرمندان را هم دعوت کردیم که سخنرانی ندارند چون اعتقاد ما بر این است که دانش‌آموزان از این جشنواره یک خاطره شاد و خوب داشته باشند و به همه آنان هدیه تقدیم می‌کنیم.

 

سردار مکی گفت: ما زیر نظر هیچ نهاد و ارگانی نیستیم، اما در واقع با همکاری حوزه هنری این حرکت را انجام می‌دهیم. کسانی که پای کار آمدند کاملاً دلی و بدون دریافت هیچ حقوق و مزدی جلو آمدند.

 

غلامرضا غنچه‌گی‌ثانی، مدیر آموزش و پرورش بشرویه هم در این جلسه اظهار داشت: ما هم از برگزاری این جشنواره شاد در بشرویه استقبال می‌کنیم. در این شهرستان ۶ هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموزان مشغول تحصیل هستند.

 

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی که مخاطب اصلی جشنواره شاد دانش‌آموزی است سه هزار و ۴۰۰ نفر تحصیل می‌کنند و عمده آنان در شهر بشرویه هستند.

 

غنچه‌گی‌ثانی به دوری شهرستان بشرویه از مرکز استان و زلزله اخیر در این شهرستان اشاره و درخواست کرد این جشنواره شاد با اولویت این شهرستان برای تقویت روحیه دانش‌آموزان برگزار شود.

 

مدیر آموزش و پرورش بشرویه با بیان اینکه از ۱۵۴ شهید این شهرستان ۵۹ شهید دانش‌آموز و فرهنگی بودند، خاطر نشان کرد: بالاترین درصد شهدای دانش‌آموز استان متعلق به شهرستان بشرویه است.

کد خبر 1255437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha