اختتامیه طرح «گنجینه مشکات» در  طبس برگزار می شود

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: اختتامیه طرح قرآنی و خلاقانه «گنجینه مشکات» به منظور تجلیل از برترین های این طرح در طی تابستان امسال اجرا می شود و در این راستا یک هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

مهدی قاسم زاده- مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: از صدر اسلام حفظ و ضبط آیات قرآنی اهمیت خاصی داشته و تاریخ اسلام شاهد بزرگانی است که از کودکی قرآن را حفظ کردند و در عمل نشان دادند که حفظ قرآن اهمیت دارد.

 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن پایه ای برای درک و تدبر در آیات الهی است، افزود: کودکان هم با توجه به توانایی های ویژه ای که از نظر حافظه دارند می توانند آیات قرآن کریم این گنجیه بهشتی و الهی را حفظ کنند و باید در این زمینه والدین و مربیان نکات تربیتی و ویژگی های رشدی کودک را همیشه مد نظر داشته باشند.

 

قاسم زاده با اشاره به برگزاری طرح قرآنی و خلاقانه «گنجینه مشکات» در طبس گفت: این طرح به‌منظور شناسایی استعدادهای قرآنی و ایجاد نهضت قرآنی با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی، آستان قدس، مجمع قرآنیان و فعالان قرآنی در آستان مقدس هر سال در حال برگزاری است.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در ادامه عنوان کرد: طرح «گنجینه مشکات» می‌تواند در راستای تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم عمل کند.

 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی تنها با خلاقیت در ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها و شبکه‌سازی فعالان قرآنی امکان‌پذیر است که در این راستا از نظرات و ایده‌های فعالان و تأثیرگذاران در این عرصه استفاده خواهد شد.

 

قاسم زاده با بیان اینکه اختتامیه طرح «گنجینه مشکات» در طبس ۱۲ اسفند اجرا می شود، گفت: این اختتتامیه مربوط به دوره قبلی طرح در تابستان است و در طی تابستان یک هزار و ۵۰۰ نفر به منظور حفظ یک، ۲، سه، پنج، ۱۵ و یا ۲۰ جزءقرآن کریم و یا حفظ سوره مبارکه واقعه در شهرستان طبس شرکت کردند و طی اختتامیه به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

 

 

کد خبر 1255450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha