بیش از ۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد هدفگذاری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: در مجموع، امسال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ۹ هزار و ۴۳ فرصت شغلی هدفگذاری شده که تاکنون ۷۱ درصد آن محقق شده است.

مجید الهی راد -مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه سقف تسهیلات قابل پرداخت به هر طرح ۱۵۰ میلیون تومان است، اظهارکرد: به طور میانگین برای هر طرح اشتغال ۷۵ میلیون تومان پرداخت شده که بنابر نوع طرح این رقم متفاوت است.

 

وی عنوان کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خُرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

 

الهی راد خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از دو منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهاردرصد (بازپرداخت هفت ساله) و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد دودرصد (بازپرداخت پنج ساله) است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: این نهاد حمایتی در ۱۱ ماهه امسال، ۶ هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی در راستای خودکفایی مددجویان استان ایجاد کرده  که برای این میزان فرصت شغلی ۴۱۴ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و ۳۷۴ میلیارد تومان آن از محل تبصره ۱۶ هزینه شد.

 

الهی راد بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۶ مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت تقویت ارکان اصلی خانواده را با پرداخت این نوع از تسهیلات در دستور کار خود قرار داده است.

 

خراسان شمالی حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

کد خبر 1255451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha