استکبار جهانی به دنبال مدیریت اذهان عمومی است

خاکبان با بیان اینکه اگر از تئوری قوی برخوردار باشیم در برابر جهان مدرن احساس ضعف نمی‌کنیم گفت: استکبار به دنبال فتح اذهان و مدیریت آن است تا بتواند بر جامعه حکمرانی کند و ما نباید اجازه داده و همرنگ غرب شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سلیمان خاکبان- نویسنده و پژوهشگر- امروز(پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند) در رویداد آموزشی مهارتی « تبلیغ و نشاط اجتماعی» که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان در پژوهشکده گیلان‌شناسی برگزار شد با بیان اینکه شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی پاشنه آشیل نظام بوده و نشانه قطع وابستگی و اتکا به خود است گفت: نظام سلطه به دشمنی علیه ایران به دلیل این استقلال و خودکفایی پرداخته و به این دشمنی‌ها در دو عرصه خضومت و رقابت ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه دشمن با برنامه ریزی بر روی جوانان به دنبال فریب این قشر است افزود: دشمن روی نقاط ضعف ما دست می‌گذارد و چنین القا می‌کند که اسلام با شادی مخالف است و نظام اسلامی هیچ برنامه ریزی برای شادکردن و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه ندارد.

 

خاکبان بر حضور مردم در صحنه برای مقابله با دشمن تاکید کرد و اظهارداشت: باید بتوانیم صحنه را حفظ کنیم و دچار حرکت ارتحاعی نشویم.


وی در پاسخ به این پرسش که چگونه باید در مقابل رقیب مقاومت اصولی دلشته باشیم؟ به نظریه سعادت اشاره کرد و ادامه داد: غرب مدعی است که می‌تواند سعادت بشر را تامین کند ترکبیی از لذات مادی و معنوی، چیزی که ادیان وعده داده‌اند را به کمک علم، تکنولوژی، اقتصاد و مدیریت برایتان در روی زمین مهیا می‌کنیم تا از زندگی لذت ببرید. 

 

خاکبان نظریه دوم را نظریه توسعه و پیشرفت معرفی کرد و بیان داشت: سعادت مربوط به حوزه فردی و توسعه و پیشرفت در جامعه مربوط به حوزه اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه ما هم باید در برابر تئوری غرب (سعادت و توسعه) تئوری ارائه دهیم بیان کرد: غربی‌ها می‌گویند توسعه و پیشرفت چیزی است که ما ارائه می‌دهیم و شاخص‌ها را نیز سازمان ملل مشخص کرده است اما انقلاب اسلامی مردم را دعوت به تفکر کرده است و نباید در برابر آنها کوتاه بیاییم.

 

این نویسنده و پژوهشگر یکی از مشکلات کلیدی و جدی ما را فقر تئوریک دانست و بیان کرد: باید از کپی کردن نظریات غربی پرهیز کرده و خود نظریه پرداز باشیم و بدون داشتن تئوری مادر نمی‌توانیم نشان دهیم شادی باید در کجا قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه اگر از تئوری قوی برخوردار باشیم در برابر جهان مدرن احساس ضعف نمی‌کنیم تصریح کرد: استکبار به دنبال فتح اذهان و مدیریت آن است تا بتواند بر جامعه حکمرانی کند و ما نباید اجازه داده و همرنگ غرب شویم.

 

 

خاکبان خوشبختی یا سعادت را توانایی پاسخ همه جانبه، متوازن و به هنگام به نیازهای صادق بر اساس منطق جامع معنوی تعریف کرد اذعان کرد: خوشبخت یعنی حالم خوش باشد یعنی زمانی که بتوانیم به نیازهایمان پاسخ دهیم خوشبخت هستیم.

 

 

 

کد خبر 1255469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha