مردم مراقب خلق شایعات در مورد مسمومیت دانش آموزان باشند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مسمومیت دانش آموزان گفت:  از همه مسئولان و همکاران و آحاد ملت ایران می خواهم که مراقب خلق شایعات باشند دشمنان ملت از هر حادثه ای برای ایجاد تشنج استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، وحید جلال زاده در ادامه جلسه علنی امروز پنجشنبه(۱۱اسفندمجلس شورای اسلامیبا ارائه توضیحاتی درباره جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مسمومیت دانش آموزان گفتاعضای  کمیسیون درکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع بررسی علل مسمومیت دانش آموزان را با قید فوریت در دستور کار قرار داده استرئیس مجلس از همان روزهای اول به این کمیسیون ماموریت پیگیری داد و جلساتی با مسئولان بهداشتی، آموزشی، اطلاعاتی و امنیتیتشکیل شد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کردما بر پیگیری سریع و شناسایی عوامل این اقدام ضد انسانی اصرارداریم و این موضوع همچنان در دستور کار کمیسیون استهرگونه نتایج پیگیری ها از جمله مداخله بیگانگان و بدخواهان ملت و عواملنفوذی دشمنان در اسرع وقت در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.

وی ادامه دادبهره گیری همه جانبه از امکانات کشور برای شناسایی عوامل این رخداد در دستور کار مجلس شورای اسلامی وکمیسیون امنیت ملی قرار دارد لذا از همه مسئولان و همکاران و آحاد ملت ایران می خواهم که مراقب خلق شایعات باشند دشمنان ملتاز هر حادثه ای برای ایجاد تشنج استفاده می کنند؛ ان شاءالله که آنها ناکام خواهند ماند و نمی توانند به اهدافشان دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته این کمیسیون گفتبعد از جلسهمجلس برای رسیدگی بودجه کمیسیون امنیت ملی جلسه ای با مقامات ذیربط کشوری در حوزه انتظامی، امنیتی، پدافند غیرعامل ودستگاه های آموزشی و سایر دستگاه های ذیربط داشته تا این موضوع را پیگیری کنند و هم افزایی حداکثری بین دستگاه ها ذیربطبرقرار شود.

وی خاطر نشان کرداز همه همکاران درخواست می کنم  اعتماد کامل به مسئولان ذیربط داشته باشند که شبانه روز این موضوع راپیگیری می کننداگر نکته ای باشد توسط دستگاه ها اعلام می شود؛ مدیریت مواضع و موضع گیری و بیان مطالب در پیگیری موضوع وبه نتیجه رسیدن آن کمک می کند اگر همکاران ما در مجلس با احساس مسئولیت مواردی را مطرح می کنند قطعا برای هم افزاییدستگاه ها برای پیگیری موضوع است.

 

همچنین حسن محمدیاری در تذکری شفاهی در این رابطه گفتاز صبح نمایندگان تذکراتی در مورد دغدغه اولیا و شهروندان پیرامونمسمومیت دانش آموزان در مدارس مطرح کردندما به عنوان نماینده مردم و عصاره آنها باید در این زمینه با آنها پاسخگو باشیمبایدپاسخ قانع کننده ای به ما داده شود که راه حل این مشکل چیستآیا نهادهای نظارتی که تاکنون هرجا نیاز بوده ورود پیدا کردند در اینزمینه به نتیجه‌ای نرسیدند؟ اگر شفاف سازی نکرده و جواب قانع کننده ای ارائه نکنیم این نگرانی در جامعه باقی می ماند.

 

نماینده مردم تالش و رضوانشهر خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کردانتظار می رود شما به عنوان یکی از ارکان سرانقوا اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهید تا ما نیز به مردم پاسخگو باشیمامروز بدخواهان و معاندین از این وضعیت سوء استفاده میکنندبا شفاف سازی ابهامات برطرف خواهد شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر خاطر نشان کردکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را دنبال میکند و بنده نیز توضیحات تکمیلی را در این زمینه ارائه خواهم کرد.

 

کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل نیز در این رابطه گفتسلامت و امنیت موضوع مهمی است، با توجه به مسمومیت دانش آموزانانتظار می رود که رئیس مجلس نسبت به این موضوع اظهارنظر کند.

 

وی تاکید کردروز گذشته دختران بیش از ۱۰ مدرسه اردبیل مسموم شدند؛ بیوتروریستی که دشمنان ما از طریق آن سراغ دختران میروند و باعث رعب و وحشت آنها در مدارس شدندلازم است مسئولان امنیتی و وزرای کشور و اطلاعات به این موضوع به خصوص دراردبیل توجه کنند که عملیات ویژه ای انجام شود.

کد خبر 1255490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha