از افزایش بودجه فرهنگی شهرداری تا لزوم حمایت از معیشت هنرمندان توسط مجلس

آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی « گیلدخت» امروز با معرفی افراد برتر در رشت برگزار شده و بر حمایت از هنر انقلابی و پیگیری امور هنرمندان و معیشت آنان توسط نمایندگان مجلس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، یاسر محجوب- رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت امروز(پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند) در آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی « گیلدخت» با تاکید بر نهادینه کردن مفاهیم دینی و آموزه‌های اسلامی با بهره‌گیری از هنر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ترویج و گسترش مفاهیم انقلابی به هنر نیاز دارد و هنر انقلاب باید ممتاز فاخر و پیشرو باشد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره گیلدخت پس از سه سال و با حمایت سازمان‌ها و هنرمندان امسال به صورت منطقه‌ای برگزار شد گفت: در جشنواره امسال شاهد حضور ۵۰ هنرمند از استان‌های تهران، البرز، گیلان، گلستان، مازندران، قزوین و آذربایجان شرقی بودیم.

 

محجوب از ارسال ۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و بیان کرد: با نظر هیئت داوران ۹ اثر به مرحله داوری راه یافتند که طی دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه(۹ و ۱۰ اسفند) در پیاده راه فرهنگی رشت اجرای عمومی داشته و موجب نشاط اجتماعی در شهر شدند.

 

وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: آرزوها و آرمان‌ها، زنان و انقلاب اسلامی، زنان و دفاع مقدس، زنان و عفاف و حجاب، زنان و تحکیم بنیان خانواده، زنان اشتغال و کارآفرینی، زن و آسیب‌ها اجتماعی، زنان مدافعان سلامت، زنان و حقوق شهروندی، نقش زنان در آموزش شهروندی و زنان سرپرست خانوار ۱۱ محور جشنواره «گیلدخت» بودند.

 

محجوب بر تداوم برگزاری این جشنوراه در آینده تاکید کرد و افزود: باید این مسیر ادامه یافته و شاهد برگزاری جشنواره به صورت بین‌المللی و حضور هنرمندان بین‌المللی در رشت باشیم چرا که رشت، شهر فرهنگ و فرهنگ شهر ایران است و این مسیر با مطالبه‌گری شما هنرمندان ادامه می‌ یابد.

 

*انتقال آثار و مفاهیم با لباس هنر موجب اثرگذاری بیشتر و ماندگاری آن می‌شود

سید شمس شفیعی - عضو شورای شهر رشت- نیز در این آیین با بیان اینکه خداوند متعال ابتدا با پژواک انسان را متوجه عظمت خود کرده و هر آدمی در وجودش یک صفت الهی نهفته است افزود: خلاقیت از صفات خداوند متعال است و هر انسانی این ویژگی را در درون دارد و باید آن را شناسایی و پرورش دهد.

 

وی ادامه داد: انتقال آثار و مفاهیم با لباس هنر موجب اثرگذاری بیشتر و ماندگاری آن می‌شود.

 

شفیعی گیلان را مهد تئاتر خیابانی دانست و تصریح کرد: تئاتر پژواک صدای مردم است و هنرمند با مردم زیست کرده و مشکلات مردم را به تصویر می‌کشد.

 

وی با بیان اینکه گیلان به فرهنگ و مردم فرهنگ دوستش شهره است و این پشتوانه غنی موجب استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌شود به رویکرد فرهنگی شورای ششم اشاره کرد و افزود: بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت به واسطه اهمیت فرهنگ و هنر امسال ۱۲۰ درصد رشد داشته است که از بیشترین رشد نسبت به دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری رشت برخوردار بوده است و این نشان از دغدغه فرهنگی شورانشینان دارد.

 

* نمایندگان مجلس باید پیگیر امور حمایتی هنرمندان باشند

علیرضا تاج شهرستانی- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر رشت-  با تاکید بر حمایت از هنرمندان تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌ها آنگونه که باید از هنرمندان و فعالیت‌های هنری حمایت نمی‌کنند و نمایندگان باید پیگیر امور حمایتی هنرمندان باشند.

 

وی با بیان اینکه هر یک از ادارت و دستگاه‌های اجرایی باید از یک هنرمند حمایت کنند اذعان کرد: هنر و جامعه هنری موجب ماندگاری آثار و مفاهیم می‌شود مانند سرود سلام فرمانده که با استفاده از ابزار هنری ماندگار شد.

 

این عضو شورا با تاکید بر اینکه هیچ اداره‌ای هنرمند را به تن نمی‌گیرد گفت: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم تکلیف زندگی هنرمندان را مشخص کنند.



کد خبر 1255495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha