۱۸ برنامه محوری هفته شهید در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است

عسگری با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸ برنامه محوری برای بزرگداشت هفته شهید در استان پیش‌بینی شده است، گفت: بخشی از این برنامه‌ها به صورت ملی و بخشی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، اسماعیل عسگری در «نشست خبری با اصحاب رسانه استان» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸ برنامه محوری برای بزرگداشت هفته شهید در استان پیش‌بینی شده است، گفت: بخشی از این برنامه‌ها به صورت ملی و بخشی به صورت استانی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۲ اسفندماه با عنوان گرامیداشت روز شهید در تقویم ملی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بهانه این نامگذاری تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی (ره) در سال ۵۸ است که هرساله ویژه ‌برنامه‌ های ملی و استانی در هفته شهید برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۲ اسفندماه با عنوان گرامیداشت روز شهید در تقویم ملی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بهانه این نامگذاری تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی (ره) در سال ۵۸ است که هر ساله ویژه‌برنامه‌های ملی و استانی در هفته شهید برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد فعالیت بنیاد شهید ناظر بر موضوعات فرهنگی است، ادامه داد: این نهاد همواره در قاطبه کارها و اقدامات خود مبحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار دارد تا این فرهنگ ارزشمند و گرانبها به دست فراموشی سپرده نشود.

 

وی نقش بنیاد شهید را در حفظ و اشاعه فرهنگ شهادت در کنار دیگر نهادها به‌ویژه سپاه و بنیاد حفظ آثار مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: امروز شاهد روحیه غیرت و ایثار در جوانان مدافع حرم و امنیت هستیم که پرورش یافته مکتب ایثار و شهادت هستند و به مدد این راه و رسم شهدایی است که شهدای مدافع حرم، شهیدان امنیت و وطن به این مقام والا دست یافته‌اند.

 

عسگری با قدردانی از مردم در حضور پرشور در برنامه‌های تشییع شهدای گمنام و مدافع امنیت در ماه‌های اخیر، گفت: روز گذشته نیز جلوه‌ای از این حضور مردم را در کوهرنگ شاهد بودیم و پیداست که آحاد جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت تعلق خاطر دارند، می‌طلبد که رسانه‌ها با اشاعه سیره و راه و رسم زندگی شهدا و خاطرات و وصیت‌نامه آنان، در حفظ و ماندگاری فرهنگ شهادت مثل همیشه سهیم باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تأکید کرد: شهدا از بطن جامعه و متن مردم هستند لذا نباید آنان را دست‌نیافتنی جلوه دهیم؛ به گفته سردار شهید سلیمانی، رمز شهید شدن شهید بودن است و شهدا این‌چنین بودند که خوب است زندگی شهدایی آنان را بشناسیم.

 

عسگری با تصریح اینکه در مجموع ۱۸ برنامه محوری برای بزرگداشت هفته شهید در استان پیش‌بینی شده است، افزود: بخشی از این برنامه‌ها به صورت ملی و بخشی به صورت استانی برگزار خواهد شد، تقدیر از نخبگان شاهد و ایثارگر و اجلاسیه بزرگداشت روز شهید در روز ۲۲ اسفند و با حضور رئیس‌جمهور و ارتباط با استان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

 

وی بیان کرد: بازسازی و بهسازی ۲ هزار و ۹۳۶ تابلوی مزین به تصاویر شهدا در شهرها و روستاها، رونمایی از کتاب و آثار چندرسانه‌ای، تجلیل از خادمان مردمی شهدا، اجرای طرح سلام شهید و دیدار و سرکشی مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، کاشت نهال به یاد شهدا، برگزاری جلسات شورای ترویج ایثار و شهادت و تجلیل از ادارات فعال، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه از جمله برنامه‌های محوری در استان به مناسبت هفته شهید است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برپایی جشن‌های عید نیمه شعبان در ۳۲ حسینیه شهید فعال استان، رونمایی از اسناد افتخار و مصاحبه‌های خانواده‌ های شهدا و ایثارگر استان، برگزاری یادواره‌های شهدای عملیات والفجر ۱۰ و روستای دزک، افتتاح از طرح‌های ساماندهی گلزار شهدای روستاهای عیسی‌آباد و چم‌عالی و کلنگ‌زنی ۲ گلزار شهدا در روستاهای لردگان مسابقات ورزشی و فرهنگی از دیگر ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

 

وی  با اشاره به بهره‌مندی ۲ هزار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از کلاس‌ها و جلسات آموزش قرآن کریم، افزود: حدود ۶۰ نفر از آنان به عنوان فعالان و برگزیدگان قرآنی ایثار و شهادت در هفته شهید مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

عسگری تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۲۰۰ مسکن روستایی ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران با بنیاد مسکن استان که عهده‌دار تامین زمین است امضا شده و تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به روستاییان متقاضی پرداخت می‌شود؛ همچنین تمهیدات برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای ساکنان شهرکرد به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و اهالی سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ساخت فیلم شهید نوجوان استان ظفر خالدی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است که نگارش فیلمنامه آن تا پایان سال تمام می‌شود و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات این فیلم را به جشنواره فجر سال آینده برسانیم.

 

کد خبر 1255505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha