کارها باید با تدبیر و برنامه ریزی به مردم واگذار شود

بیگدلی با اشاره به اهمیت واگذاری کارها به مردم گفت: تدبیر مسئولان در هر برهه‌ای از زمان در دوران جمهوری اسلامی، باید این باشد؛ کارها با تدبیر، با برنامه‌ریزی، با ملاحظه‌ی همه‌ ظرایف و دقایق در اختیار مردم گذاشته بشود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، زهرا بیگدلی در مراسم افتتاحیه رویداد اجتماعی هم راه که امروز ( پنجشنبه ۱۱ اسفند) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: هدف اصلی اين رویداد آشنایی گروه های مردمی با یکدیگر و شکل گیری فضایی برای هم افزایی آنها باهم و رسیدن به الگوی تعامل هوشمند و هدفمند گروه های مردمی با هم افزایی ظرفیت های حاکمیتی است.  

 

دبیر رویداد اجتماعی هم راه ادامه داد: این رویداد در واقع آغاز بوده نه پایان و قرار است کاری را آغاز کنیم که در  واقع شروع همدلی، همفکری، همکاری و همراهی است. 

 

وی عنوان کرد: از همین رو بسترهایی برای استمرار کار با استفاده از نقطه نظرات گروه های حاضر و جمع بندی دبیرخانه رویداد تدبیر می شود و از جمله این بسترهای استمرار کار، دوره های توانمندسازی، رویدادهای تخصصی و بهره مندی از بستر فضای مجازی و غیره در ادامه راه هست.  

 

بیگدلی اعلام کرد: میزبان اصلی این رویداد در واقع خود گروه های مردمی به نمایندگی از آحاد مردم استان هستند، بنابراین نقطه نظرات و پیشنهادات اهمیت فراوانی دارد.  

 

وی تصریح کرد: گروه های مردمی علاوه بر شناخت از یکدیگر به منظور برقراری ارتباط مشترک و تعریف کار مشترک همسو و یا عملیات مشترک شبکه ای، نیاز به شناخت دقیق از یکدیگر و همچنین الگوی تعامل هدفمند با سازمان های استان برای هم افزایی دارند. 

 

دبیر اجتماعی رویداد هم راه اظهار کرد: از جمله مهارت های مورد نیاز برای کار اجتماعی تحولی سه محور  شناخت گفتمان شیوه های به میدان آوردن مردم به عنوان نقطه اساسی گفتمان، مهارت های برنامه ریزی اعم از شناخت صحنه و شناسایی، مسئله یابی و مسئله شناسی، الگوی حل مسئله  و همچنین مهارت خای کار شبکه ای و هم افزایی است.  

 

وی با اشاره به وضعیت استان توضیح داد: تصویری که از قزوین در اذهان وجود دارد، شهری در حال توسعه‌ای است که کاربری‌های صنعتی و آموزشی در قالب واحدهای تولیدی-صنعتی و دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی بافت عمده شهر را تشکیل می‌دهند. در نگاه نخست به شهر تعداد زیاد دانشگاه‌های آزاد، غیرانتقاعی و علمی کاربردی که در هر کوچه و خیابانی سر بلند کرده‌اند، خیابان‌های عریض و تمیز، بافت معماری اصولی و یکدست تصویر مطلوبی را در مقابل چشمان بیننده حاضر می‌سازد.  

 

بیگدلی گفت: اکثر مسافرانی و بازدیدکننده‌های شهر با مشاهده‌ کارخانه ‌های صنعتی هنگام ورود به شهر و با چرخی در مناطق پر رفت‌وآمدتر گمان می‌کنند مردم از وضعیت معیشتی قابل قبولی برخوردارند، اما در این تصویر غالب و دردسترس، واقعیت بخش مهمی از شهر پنهان شده و راهی برای بروز پیدا نکرده است. 

 

وی ادامه داد: قسمت جنوبی و غربی شهر که بافت قدیمی و تاریخی قزوین را شکل می‌دهند، بیانگر واقعیاتی است که با آن چه از مقابل دیدگان مسافران این شهر ارتباطی می‌گذرد، متفاوت است. محلات قدیمی و حاشیه‌های اطراف شهر میزبان فرودستان شهری و جمعیت کثیری است که به امید یافتن زندگی بهتر به این شهر مهاجرت کرده‌اند. 

 

دبیر رویداد اجتماعی هم راه با اشاره به اهمیت واگذاری کارها به مردم افزود: کار در دست مردم، صحنه در دست مردم، ابتکار عمل در دست مردم؛ این هنر امام بزرگوار بود؛ صحنه را داد، کار وقتی دست خود مردم سپرده شد که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند، آن‌وقت کارها به سامان خواهد رسید.  

 

وی خاطر نشان کرد: تدبیر مسئولان در هر برهه‌ای از زمان در دوران جمهوری اسلامی، باید این باشد؛ کارها با تدبیر، با برنامه‌ریزی، با ملاحظه‌ی همه‌ ظرایف و دقایق در اختیار مردم گذاشته بشود؛ آن‌وقت کارها پیش خواهد رفت، ما هم از اوّل انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محوّل به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است و مقام معظم رهبری می فرمایند هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند اینها قرار دادیم، کار متوقّف مانده است.  

کد خبر 1255510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha