لزوم توجه به نقش محوری زنان در تولید نمایش‌های دینی و مذهبی

فرهنگ با بیان اینکه تئاتر خیابانی لازمه بلوغ فرهنگی در همه حوزه ها است از هنرمندان بخش خیابانی خواست تا آثار و مفاهیم مرتبط با زنان را دستمایه تولید نمایش دینی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمود فرهنگ - مدیر کانون نمایش‌های دینی و مذهبی کشور- امروز(پنج‌شنبه، ۱۱ اسفند) در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی «گیلدخت» که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، برگزاری این جشنواره را اتفاق هنری مبارک و اقدامی شجاعانه دانست و گفت: رشت همواره در فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه تئاتر خیابانی پیشرو بوده است.

 

وی با تقدیر از استقبال مردم رشت از اجرای این تئاترها افزود: برای بلوغ فرهنگی در تمام زمینه‌ها نمایش خیابانی لازم است به عنوان ابزاری اصلی می‌تواند موجب رشد شود.

 

فرهنگ بر حمایت از هنرمندان و تئاتر خیابانی تاکید کرد و اظهارداشت: ۲ اثر برتر این جشنواره مورد حمایت قرار گرفته و اجرای عمومی به آنها اختصاص می‌یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به محور جشنواره گیلدخت که زنان جامعه و نقش آنان در عرصه‌های گوناگون را مورد توجه قرار داده بود از هنرمندان بخش خیابانی خواست تا به غیر از آثار  تولیدی در مضامین و مفاهیم مختلف، آثار و مفاهیم مرتبط با زنان را دستمایه تولید نمایش دینی قرار دهند.

 

فرهنگ با بیان اینکه امسال سیزدهمین دوره تئاتر صاحبدلان برگزار شد و هفت نمایش بخش صحنه‌ای به جشنواره تئاتر فجر را یافتند اذعان کرد: برگزاری جشنواره‌های تئاتر در سراسر کشور می‌تواند اتفاق خوبی برای ایجاد هم‌افزایی باشد.

 

وی در پایان به پشنهاد تاج شهرستانی- عضو شورای شهر رشت جهت استخدام هنرمندان در دستگاه‌ها و ادارات دولتی اشاره و خاطرنشان کرد: این پیشنهاد باید در قالب مصوبه‌ای تدوین و به هیئت دولت ارائه شود تا هنرمندانی که در رویدادهای تئاتر کشور صاحب امتیاز برجسته‌ای می شوند، تحت حمایت قرار گیرند.

 

گفتنی است، در ادامه این جشنواره از هنرمندان برگزیده و آثار برتر با اهدای تندیس جشنواره و لوح یادبود تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1255515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha