اعزام ۱۰هزار پزشک و دندانپزشک به مناطق محروم کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تبیین خدمات دولت سیزدهم در حوزه سلامت، به اعزام ۱۰هزار پزشک و دندانپزشک و دوهزارو ۲۰۰ متخصص و فوق تخصص به مناطق کم‌برخوردار کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سیدمحمد پاکمهر -عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی- امروز پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: هشت میلیون از جمعیت ایران فاقد بیمه بودند که در این دولت پوشش بیمه‌ای برای ۶ میلیون جمعیت از دهک‌های پایین فراهم شد.

 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰درصد زوج‌های جوان از مشکل ناباروری رنج می‌برند، افزود: با بیمه رایگان این گروه، توانستیم تا حدودی از نگرانی‌ و هزینه‌‌های درمان این افراد کم کنیم.

 


 وی به اعزام ۱۰هزار پزشک و دندانپزشک و دوهزارو ۲۰۰ متخصص و فوق تخصص به مناطق کم‌برخوردار کشور و در راستای عدالت در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۰درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی و ۱۰درصدی دندانپزشکی هم در راستای عدالت آموزشی محقق شد.

 

پاکمهر، طرح توسعه بیمارستان پورسینا آشخانه، احداث بیمارستان در راز و جرگلان و توسعه بیمارستان بنت‌الهدی را هم از اقدامات مثبت صورت گرفته در خراسان شمالی نام برد‌.

 


در این مراسم از خدمات جواد پورنقی تقدیر و جواد شاهین‌فر به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معرفی شد.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1255541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha