در حوزه رسانه، نارسانه هستیم/ چرا باید در رعایت حدود، خجالت بکشیم؟

کارشناس مرکز ملی پاسخ به سئوالات دینی و استاد دانشگاه گفت: کار رسانه انتقال مفاهیم است، لذا چرا باید در حوزه رعایت حدود خجالت بکشیم اما برخی برای ترویج ولنگاری افتخار کنند.

حجت الاسلام روح اله جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه کارگاه مهارت ارتباطی در حوزه رسانه در روستای یزدلان آران و بیدگل گفت: بزرگترین سرمایه رسانه، مخاطب است و در این خصوص اعتماد، سطح و تعداد مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کارشناس مرکز ملی پاسخ به سئوالات دینی و استاد دانشگاه افزود: در حوزه رسانه تا حد زیادی نارسانه و فلج هستیم و ضعف اعتماد در رسانه های داخلی مشهود است.

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: در رسانه های بیگانه فارسی زبان، عمدتا جامعه هدف در مرحله نخست، نخبگان و در مرحله بعد، مردم جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین سرمایه های رسانه، سطح مخاطب است، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات رسانه های خودی، تعداد مخاطب است.

 

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران ادامه داد: رسانه های بیگانه سال ها خرج می کنند، حتی بسیاری از برنامه ها را علیه خود تدارک می بینند و هدفشان جذب مخاطب و القای هدف در ساعت صفر و لحظه مورد نظر است.

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: کار رسانه انتقال مفاهیم است، لذا چرا باید در حوزه رعایت حدود خجالت بکشیم، اما برخی برای ترویج ولنگاری افتخار کنند.

 

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه مهارت با علم متفاوت است، گفت: مهارت بالاتر از علم است. در واقع، مهارت، دانستن نیست؛ توانستن است.

 

حجت الاسلام جلالی به اهمیت رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: مهارت رسانه ای به حدی بالا رفته است که کنشگران و عموم جامعه را می توانید مدیریت کنید.

 

این کارشناس حوزه رسانه خطاب به اصحاب رسانه آران و بیدگل گفت: اگر مطالعه روش مند نداشته باشید، یک حوزه مصرفی و ابزاری در حوزه رسانه می شوید. یک رسانه ای خوب مرتب در حال مطالعه کردن و در واقع یک دانشمند خوب است.

 

حجت الاسلام جلالی گفت: در حوزه مدیریت رسانه،  ارتباط منفعلانه، ارتباط تربیتی و ارتباط مدیریتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کارگاه مهارت ارتباطی در حوزه رسانه با حضور حجت الاسلام روح اله جلالی کارشناس مرکز ملی پاسخ به سئوالات دینی و حجت الاسلام ادریسی سردبیر روزنامه سراج به همت بسیج رسانه در روستای یزدلان آران و بیدگل برگزار شد.

 

کد خبر 1255562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha