محفل قرآنی شعبانیه در شهرستان املش برگزار شد

محفل قرآنی شعبانیه با حضور قاریان برجسته امروز( ۱۱ اسفند) در مسجد اعظم شهرستان املش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محفل قرآنی شعبانیه امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفند) با حضور پرشور مردم و با تلاوت قاریان برجسته هادی اسفیدانی، سجاد اکباتانی و محمد جواد علیزاده در مسجد اعظم شهرستان املش برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام علی رنجبر- امام جمعه املش- در حاشیه برگزاری این محفل قرآنی اظهار داشت: امام صادق (علیه‌السلام ) می‌فرماید جوانی که قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت، پوست و استخوان او آمیخته خواهد شد.

 

 

امام جمعه املش ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری محافل قرآنی در سطح استان گیلان تلاش کردند افزود: در شهرستان املش استقبال بسیار خوبی از محافل قرآنی به عمل آمد و امیدواریم هر ساله و در تمام ایام این تلاوت‌های قرآنی مردمی شود.

 

رنجبر با بیان اینکه انس با قرآن، تدبر و عمل به آن از فرمایشات اکید مقام معظم رهبری است اضافه کرد: در صورت مردمی شدن محافل قرآنی، آسیب های اجتماعی، طلاق و گسست خانواده‌ای کاهش پیدا می‌کند، از طرفی مانوس شدن با قرآن به جامعه آرامشی را هدیه می کند که کل جوامع بشریت همواره به دنبال آن هستند.

 

 

* محافل قرآنی شور و حال خاصی بین مردم و مساجد شهرهای مختلف گیلان ایجاد کرده است

هادی اسفیدانی -قاری ممتاز قرآن کریم- هم در همین زمینه مطالبی بیان داشت و اذعان کرد: برگزاری سلسله محافل قرآنی تحت عنوان محافل ده گانه اقدامی بسیار مبارک بود که در استان گیلان شکل گرفته است.

 

این قاری برجسته قرآنی، برگزاری محافل قرآنی را حرکتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: این محافل به غیر از جامعه قرآنی، مردم را هم به تکاپو واداشته و شور و حال خاصی را در بین آنان و مساجد شهرهای مختلف به وجود آورده است.

 

اسفیدانی ابراز داشت: هر محفل قرآنی در یک شهر و مسجد برگزار می‌شود و پیشنهاد می‌کنم حال که اساتید بین‌المللی هم دعوت می‌شوند، کارگاه های آموزشی هم برگزار شوند تا بتوانیم از وجود آنها در کلاس‌ها و کارگاه‌های قرآنی بهره بگیریم.

 

 

 

کد خبر 1255576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha