برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بندرانزلی

محفل انس با قرآن کریم همراه با تلاوت آیات الهی توسط قاریان برجسته و ممتاز در بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محفل انس با قرآن شامگاه پنجشنبه( ۱۱ اسفند) با استقبال گسترده مردم و با تلاوت آیات الهی توسط قاریان ممتاز و برجسته در شهر بندرانزلی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام امید زمانی- امام جمعه خشکبیجار - در حاشیه برگزاری این محفل قرآنی ابراز داشت: به تعبیر قرآن کریم این آیات نورانی مایه هدایت جامعه است بنابراین برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن کریم خصوصا اگر با حضور قاریان خوش خوان همراه باشد باعث جذب دلها و قلب‌ها به سمت قرآن کریم می‌شود.

 

این حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم موجب می‌شود این باور غلط از جامعه رخت ببندد که قرآن مخصوص مجالس ختم و عزاست و قرآن باید در قبرستان‌ها تلاوت بشود.

 

زمانی یادآور شد: اگر جوانان، مردم، دختران و پسران ما به واسطه حفظ قرآن و این اصوات و نعمات زیبای قرآنی که توسط قاریان عزیز بین‌المللی، کشوری و استانی با قرآن کریم ارتباط پیدا کنند، دل‌های آنها، قلب و عقل آنها به نور قرآن منور می‌شود.

 

وی تصریح کرد: عقلی که به نور قرآن روشن شده باشد خداوند متعال هم وی را هدایت می‌کند زیرا طبق آیات الهی قرآن مایه هدایت است و دست انسان را می‌گیرد، به منزل و خانواده او برکت می‌دهد و به جامعه نیز نورانیت و برکت عنایت می‌کند.

سعید پرویزی- قاری ممتاز قرآن کریم- هم در همین ارتباط با بیان اینکه وی در محافظ دهگانه قرآن کریم که توسط وزارت ارشاد اسلامی در گیلان برگزار شده، شرکت داشته است اظهار داشت: این محافل برنامه‌های بسیار خوب و موثری بودند زیرا هم رنگ و بوی شهر، محله و استان قرآنی شد و هم مردم بیشتر به یاد قرآن افتادند و ارتباط خود را با کتاب الهی بیشتر کردند.

 

این قاری ممتاز و برجسته قرآن کریم عنوان کرد: قاریان استان گیلان در محافل انس با قرآن کریمی که برگزار شد حضور خوبی داشته و بدون شک این حضور برکات زیادی را برای آنان به همراه خواهد داشت و به پیشرفت آنان کمک شایان توجهی می‌کند.

 

پرویزی خاطرنشان کرد: رونق گیری هرچه بیشتر مساجد با حضور مردم از دیگر برکات برگزاری محافل انس با قرآن کریم است‌ و در همینجا از دست اندرکاران برگزاری این مجالس نورانی قدردانی می کنم.

کد خبر 1255599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha