دولت سیزدهم طرح کم کردن شکاف طبقاتی را اجرایی کند

حجت الاسلام عادل‌پور، بر ضرورت اجرای طرح دولت سیزدهم برای کم کردن شکاف طبقاتی تاکید کرد و گفت: دولت در نظر دارد تا در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حقوق و دستمزدها را به صورت پلکانی افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام محمد جواد عادل‌پور، ظهر امروز (جمعه ۱۲ اسفندماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه این هفته خرمشهر که در مصلای مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و نیمه شعبان، با بیان اینکه امروز در کشور  ما درگیر یک جنگ ناجوانمردانه اقتصادی و ارزی و یک هجوم به تمام عیار علیه معیشت مردم هستیم، اظهار کرد: سلاح این جنگ در این روزها ارز و دلار است و افسران جنگ اقتصادی دشمن به صراحت این موضوع را اعلام می‌کنند.

خطیب نماز جمعه خرمشهر به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: رهبر اتقلاب فرمودند؛ ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و لازم است دولت، قوه قضایه و دستگاه‌های تصمیم ساز، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها هشیار باشند.

وی تصریح کرد: اگر سلاح دشمن دلار است نباید اجازه دهیم سوداگران، دلالان و قاچاقچیان در این زمینه جولان دهند.

حجت الاسلام عادل‌پور با انتقاد از بازار آزاد ارز وجود آن را بی معنا خواند و یاد آور شد: ارز باید برای نیازهای جدی جامعه در نظر گرفته شود. نباید دست روی دست بگذاریم تا دشمن سلامت، معیشت و سرمایه‌های مردم را تهدید کند.

وی بیان کرد: مردم توقع دارند همانگونه که در جنگ سخت از جان و اموال مردم حفاظت می‌شود در جنگ اقتصادی نیز دولت از معیشت و سرمایه‌های آنها حراست شود.

امام جمعه خرمشهر، همچنین عدالت را یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی هزینه‌های بسیار زیادی پرداخت کرده و گام‌های بسیار زیادی برداشته است اما تا تحقق فرمایشات حضرت آقا هنوز فاصله داریم و برای کم کردن این فاصله باید به گونه ای برنامه ها را طراحی کنیم که شکاف طبقاتی از بین برود.

وی بر ضرورت اجرای طرح دولت سیزدهم برای کم کردن شکاف طبقاتی تاکید کرد و ابراز داشت: دولت در نظر دارد تا در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حقوق و دستمزدها را به صورت پلکانی افزایش دهد.

کد خبر 1255672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha