مهمترین شرط انفاق خلوص نیت است

حجت الاسلام زحمتکش احسان و نیکوکاری را تجارتی پرسود دانست که از مهمترین شرایط آن خلوص نیت است و گفت: علیرغم سختی های اقتصادی که در جامعه وجود دارد لازم است مردم به فکر نیازمندان باشند و به آنها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام حمید زحمتکش-امام جمعه موقت آستانه اشرفیه- امروز(جمعه،۱۲ اسفند) پس از توصیه به رعایت تقوا و پرهیزگاری، به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و جوانان را یکی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه دانست و گفت: جوان آینده را می سازد و در کشور ما چون کشوری اسلامی و انقلابی است، این سرمایه ارزش بیشتری دارد.

 

وی افزود: باید به جوانان به خصوص به جوانان متعهد، مومن و انقلابی بها داده شود و جوانی که تخصص و تعهد دارد چرا باید به دستفروشی روی آورد.

 

زحمتکش به اخلاق پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم) و توجه ویژه ایشان به جوانان اشاره کرد و گفت: در اوایل بعثت، یک جوان به نمایندگی از پیامبر برای هدایت و ارشاد مردم اعزام شد و در سال هشتم هجری در فتح مکه، پیامبر جوان ۲۱ ساله ای را به عنوان حاکم مکه معرفی کردند.

 

وی تصریح کرد: دولت امام زمان(عج) نیز دولتی جوان است و خود امام زمان (عجل الله) نیز به شمایل فرد ۴۰ ساله ظهور خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت آستانه اشرفیه افزود با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس نیز اکثر رزمندگان ما از قشر جوان بودند اظهار کرد: جوانان قدر دان نعمت جوانی که به آنان اعطا شده باشند و از این فرصت جوانی به شایستگی استفاده کنند.


 
زحمتکش همچنین چهاردهم اسفند روز احسان و نیکوکاری را یادآور شد و آن را فرصت خوبی برای کمک به مستمندان عنوان کرد و گفت: خداوند به نیکوکاران توفیق می دهد تا بیاد فقرا باشند و به آنان کمک کنند.

 

زحمتکش احسان و نیکوکاری را تجارتی پرسود دانست و افزود: از مهمترین شرایط انفاق خلوص نیت است.

 

وی افزود: علیرغم سختی های اقتصادی که در جامعه وجود دارد لازم است مردم به فکر نیازمندان باشند و به آنها کمک کنند.

 

زحمتکش به موضوع حجاب در جامعه نیز اشاره کرد و ضمن اظهار گلایه از عدم رعایت عده ای محدود، از  مسئولان خواست که با جدیت ورود کنند.

 

وی ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عجل الله ) گفت: ایران شیعه خانه اهل بیت (علیهم السلام ) است و معنای انتظار تسبیح زدن و ذکر گفتن نیست بلکه انتظار مقدماتی لازم دارد و زندگی منتظر واقعی باید زندگی همراه با انتظار فرج و مورد تایید امام زمان( عجل الله) باشد.

 

زحمتکش اظهار کرد: منتظر واقعی باید خود را از صف مخالف انقلاب، اسلام، امام و ولایت جدا کند و ولایتمدار باشد و از مفسدان دوری کرده و نسبت به آن حضرت معرفت داشته باشد و آن حضرت را بشناسد.

کد خبر 1255673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha