۳.۵ میلیارد به ساماندهی مزار شهدا تخصیص یافته است

شهسواری گفت: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری ۳.۵ میلیارد به ساماندهی مزار شهدا تخصیص یافته است که در مدت سه سال باید مزار شهدا ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علیرضا شهسواری _مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان_ در جمع اصحاب رسانه استان گفت: استان کردستان بالغ بر پنج هزار شهید انصار، ۶ هزار شهید مهاجر، ۹ هزار جانباز و حدود یک‌هزار آزاده در کردستان دارد.

 

وی با اشاره به هفته بزرگداشت شهدا با برنامه‌های متنوعی همراه است، افزود: گلباران مزار شهدا، اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا با حضور مسئولان استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

 

وی عنوان کرد: بیش از ۶ هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان که تحصیلات دانشگاهی دارند، در استان بیکار هستند که متأسفانه در حوزه تسهیلات اشتغال زایی نیز در استان آنچنان کمکی به این جامعه هدف صورت نگرفته است.

 

شهسواری به اشتغال جامعه ایثارگران استان پرداخت و تصریح کرد: قریب به چهار هزار بیکار داریم که بیش از یک‌هزار متقاضی برای دریافت وام در سامانه رصد ثبت نام کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: سال آینده بحث تبدیل وضعیت ایثارگران و  آزمون استخدامی برای ایثارگران را خواهیم داشت.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال یا زمین و مسکن استان از ابلاغیه‌های کشوری است که باید در استان‌ها از جمله کردستان تشکیل شود، افزود: کارگروه‌های مرتبط به جامعه ایثارگران تشکیل نشده است و نیاز است به این مقوله توجه شود.

 

شهسواری یادآور شد: از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری ۳.۵ میلیارد به ساماندهی مزار شهدا تخصیص یافته است که در مدت سه سال باید مزار شهدا ساماندهی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان بانه برای ساماندهی گلزار شهدا اهتمام داشتند، افزود: بانه از  شهرستان‌های ممتاز استان در ساماندهی گلزار شهدا است و نیاز است به سایر شهرستان‌ها بویژه مریوان توجه شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اضافه کرد: بنیاد شهید تنها نهادی است که سبقه سیاسی ندارد و دغدغه‌های بنیاد فقط دغدغه جامعه هدف است.

کد خبر 1255744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha