۱۷۰ محله در شیراز در طرح «محله و مسجد محوری» شناسایی شده اند

هاجری گفت: ۱۷۰ محله در شیراز در طرح «محله و مسجد محوری» شناسایی شده اند و در این طرح، ۶۷ کارکرد تعریف شده است تا مساجد در محلات شیراز به محور تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدرضا هاجری، امروز شنبه (13 اسفند) در مراسم گرامیداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: در شورای اسلامی شهر شیراز، کمیته «محله و مسجد محوری» را راه اندازی کردیم و 170 محله در این طرح شناسایی شده اند و نخبگان محلات هم شناسایی شده اند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در این طرح، 67 کارکرد تعریف شده است تا مساجد در محلات شیراز به محور تبدیل شوند و برای محور شدن مسجد باید به سبکی کار شود که مشکلات مردم محله را حل کند.

وی اضافه کرد: در حوزه سخت افزاری طرحی مصوب شده که در جهان اسلام نمونه ندارد و به موجب آن تمام مساجد و حسینیه های شهر شیراز می توانند هر کدام 2 واحد یکصد متری برای خادم و عالم مسجد بسازند و هر مسجد یا حسینیه می تواند 80 متر فضای تجاری و آنهم بدون پرداخت عوارض داشته باشد.

هاجری با اشاره به سایر ظرفیت هایی که برای مساجد در نظر گرفته شده است هم اظهار کرد: هر مسجد و حسینیه می تواند 150 متر کودکستان قرآنی داشته باشد و همچنین دارای یک سالن چند منظوره باشند.

وی افزود: برای بیش از 450 حسینیه و مسجد و فاطمیه در سطح شیراز فضای کتابخانه ای در نظر گرفته شده است و 120 یادواره شهدا در سال جاری در مساجد شیراز برگزار کرده ایم.

هاجری با اشاره به تاثیرات مطلوب ایجاد ظرفیت های مختلف در مساجد گفت: مردم باید تاثیرات و کارکردهای مطلوب مسجد محوری را ببینند و لمس کنند و مساجد می توانند مکان و مامن امیدآفرینی باشند.

وی تصریح کرد: مسجد خانه خداست و با اجرای طرح «مسجد محوری» در واقع خدامحوری را در مساجد در پیش گرفته ایم.

کد خبر 1255779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha