برپایی ۱۱۲۹ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی

عرب گفت: جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی در آستانه فرا رسیدن سال نو با شعار «هر روز عیدی دیگر است» از ۱۴ اسفند ماه با ایجاد یک هزار و ۱۲۹ پایگاه ثابت و سیار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب- مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی - ظهر امروز شنبه (۱۳ اسفند) اظهار کرد: هر ساله در آستانه عید نوروز کمیته امداد برای کمک به مایحتاج ضروری خانوارها اقدام به برگزاری جشن نیکوکاری می‌کند.

 

وی ادامه داد: این جشن همزمان با سراسر کشور و با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تأمین پوشاک و ملزومات خانوارهای نیازمند بخصوص دانش آموزان با شعار «هر روز عیدی دیگر است» از فردا ۱۴ اسفند ماه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت : زنگ احسان و نیکوکاری روز دوشنبه ۱۵ اسفند در مدارس استان نواخته می‌شود و روز پنج شنبه ۱۸ اسفند در میادین اصلی و معابر شهرها و جمعه ۱۹ اسفند در مصلی های نماز جمعه غرفه های نیکوکاری برپاخواهد بود.

 

آمادگی برای جمع آوری کمک های مردمی

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری جشن نیکوکاری یک هزار و ۱۲۹ پایگاه ثابت و سیار در خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است، افزود: ۱۰۵ پایگاه در امداد، ۱۲۳ پایگاه مراکز، ۶۷۵ پایگاه مدارس، ۱۱۴ پایگاه مساجد و مصلی‌ها و ۱۱۲ پایگاه بسیج برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.
 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آمادگی دریافت کمک‌ها و نذورات هم استانی را دارند و خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های کالایی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان بسپارند تا در آستانه سال نو در اختیار نیازمندان هم استانی قرار گیرد.

 

راه های مشارکت در جشن نیکوکاری

عرب به روش‌های جمع آوری کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار هم استانی برای پرداخت کمک‌های خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* وجه مورد نظر خود را پرداخت کنند و یا اینکه از طریق پرداخت به شماره کارت کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸۸۹۰_۹۹۹۵_۹۹۱۸_۶۰۳۷ در این جشن مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته مردم خیر و نیکوکار هم استانی با اهدای ۱۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود در جشن نیکوکاری مشارکت کرده‌اند، افزود: امسال پیش بینی می‌شود با همت مردم نوع دوست و نیکوکار استان این رقم افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۴۰ هزار و ۹۷۷ خانوار با جمعیت ۹۲ هزار و ۷۳۸ نفر در خراسان جنوبی معیشت بگیر کمیته امداد هستند که در طول سال از خدمات متنوع این نهاد و همچنین کمک‌های خیران و نیکوکاران بهره مند می‌شوند.

 

تاریخچه جشن نیکوکاری

از سال ۱۳۶۹ هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشورمان همزمان با آخرین ماه سال جلوه نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی را به نمایش گذاشته و دست های پر محبت و عاطفه خود را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

 

این آیین در هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه) به منظور جذب کمک ها و هدایای مردمی در مدارس و میدان های مرکزی شهرها برگزار می شود.

 

کد خبر 1255802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha