دکلمه خوانی با شعرخوانی متفاوت است|لزوم توجه به گویش مازندرانی در جشنواره «گنبدفیروزه ای»

رحمانی با بیان اینکه علاقه مندان به رشته دکلمه نباید این هنر را با شعر خوانی اشتباه بگیرند، گفت:صداسازی و تکنیک های دکلمه باید مورد توجه علاقه مندان به فعالیت در این رشته هنری باشد.

محمود رحمانی-داور رشته دکلمه جشنواره «گنبد فیروزه ای» در مازندران- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، به حضور چشمگیر کودکان و نوجوانان در بخش دکلمه جشنواره «گنبد فیروزه ای» در مازندران اشاره و اظهار کرد: عشق و ارادت به امام زمان(عج) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،‌سیدالشهدای مقاومت موضوع مورد توجه و علاقه شرکت کنندگان در بخش دکلمه بود و این مهم بیانگر توجه نسل نو به دین و ارزش ها است.

 

وی با اشاره به اینکه دکلمه یکی از هنرهای زبانی جهت بیان احساس ناب کودکان و نوجوانان است،گفت: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد با تدارک دوره های آموزشی می توانند به اعضای مساجد کمک کنند تا فعالیت های ارزشمندی در عرصه هنر تولید شود.

 

رحمانی با بیان اینکه دکلمه خوانی یکی از محتواهای پرطرفدار در فضای مجازی است که می توان، آن را در جهت پیشبرد اهداف تربیتی و انقلابی مساجد بکار بست، خاطرنشان شد: البته مخاطبین این هنر نباید دکلمه خوانی را با شعرخوانی اشتباه بگیرند بلکه باید استاندارهای دکلمه را رعایت نمایند.

 

وی با بیان اینکه اجرای دکلمه با گویش مازندرانی در جشنواره «گنبد فیروزه ای» موجب غنای محتوایی این جشنواره شده است،تاکید کرد: صداسازی و تکنیک های دکلمه خوانی باید مورد توجه علاقه مندان به فعالیت در این رشته هنری باشد.

کد خبر 1255817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha