ضرورت ترویج گفتمان شهدای دانشجو به نسل جوان

زینی وند،گفت: ترویج گفتمان شهدای دانشجو به نسل جوان بخصوص دانشجویان ضرورت دارد و فرهنگ ایثار و شهادت متاثر از رشادت ها و فضایل رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

تورج زینی وند،در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به  اهمیت شهادت شهیدان دانشجو،گفت: از دو جهت  شهادت شهیدان  اهمیت دارد یکی شهید شدن  آنها در راه حقیقت، و دیگری شهادت و جان فشانیِ آگاهانه و از روی بصیرت است که  مقام معظم رهبری، با اشاره به این مطلب می فرماید: «هنگامی که به نام دانشجوی شهید می رسیم، این یقین در ما پدید می آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهادی که بدان منتهی شده، از سر خودآگاهی و با اراده روشن بینانه بوده است و این، ارزش عمل را مضاعف می کند و بدین دلیل است که دانشجویان شهید که درشمار سرآمدان ایمان و ایثار آگاهانه بوده اند، ستارگان همیشه درخشانی هستند که هر جویای حقیقت، می تواند راه خویش را با آنان بیابد».

 

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه ، افزود: همگان باید یاد و خاطره دلاوران عرصه جهاد و شهادت را زنده نگه دارند تا ارزش های اسلامی، بیش از پیش در جامعه به عیان دیده شود .

 

وی با اشاره به برگزاری سومین کنگره ۸۶ شهید دانشجوی کرمانشاه، تصریح کرد: سومین کنگره شهدای دانشجویی استان کرمانشاه با مشارکت دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه رازی برگزار شد و هدف از برگزاری این کنگره  معرفی شهدای دانشجو به نسل دانشجوی امروز بود. ترویج گفتمان شهدای دانشجو به نسل جوان دانشجو و مخاطبان برنامه از دیگر اهداف این کنگره است.

 

زینی وند، تصریح کرد: شهدا مظهر شجاعت، تواضع، از خودگذشتگی و ایثار هستند و درتاریخ کمتر نمونه ای از این صفات نیک می بینیم مگر در جنگ هشت ساله که سرشار از آثار معنوی شهدا است و ما باید ادامه دهنده راه شهیدان و امام شهیدان باشیم.

کد خبر 1255828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha