جمع‌آوری بیش از ۴۱ میلیارد تومان کمک‌های مردم خوزستان در جشن نیکوکاری سال گذشته

هاشمی‌فرد، با بیان اینکه سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۴۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، جمشید هاشمی‌فرد، امروز شنبه (13 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: سال گذشته 41 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان، با اشاره به اینکه از این مبلغ 24 میلیارد تومان توسط پایگاه‌های کمیته امداد و 17 میلیارد و 600 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 540 میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

 

وی با بیان اینکه (14 و 15 اسفند) پایگاه نیکوکاری در خیابان سلمان فارسی اهواز و در سطح شهرستان‌ها جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر می‌شود، اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار  می‌توانند با مراجعه به سایت www.emdad.ir، پرداخت از طریق کد QR، کد دستوری #061*8877* و شماره کارت 6037991899940575 کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند.

 

هاشمی‌فرد، با بیان اینکه (15 اسفند) ساعت 9 صبح زنگ نمادین نیکوکاری در مدرسه پسرانه شاعد امام هادی کوی نبوت اهواز به صدا درمی‌آید، تصریح کرد: در 11 ماهه گذشته 35 میلیارد تومان از سوی مردم صدقات پرداخت شد.

 

محمدرضا علیپور، نیز با اشاره به اینکه در بحث پشت نوبتی‌ها در امداد یک پنلی به نام کمک معیشت وجود دارد که اعتبار آن به استان‌ها می‌آید و متناسب با محرومیت و نیاز توزیع می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی که در سطح استان پرونده تشکیل داده باشد، نداریم.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان، ادامه داد: از ظرفیت‌های مختلفی اعم از سپاه، مؤسسات خیریه، خیرین، شرکت‌ها و صنایع، بنیاد احسان ستاد فرمان امام (ره) و ... در مشارکت و هم‌افزایی در ارائه خدمت به جامعه مددجویی و در مناسبت‌های مختلف استفاده و بخشی از نیاز معیشتی خانواده‌ها را در قالب بسته‌های معیشتی تقدیم می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 600 خانوار مشترک با سازمان زندان‌ها داریم، خاطر نشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با هم‌افزایی 50 درصد کمیته امداد و 50 درصد سازمان زندان‌ها به این خانواده‌ها در آستانه شب عید و آغاز ماه رمضان بسته غذایی تقدیم می‌شود.

 

علیپور، با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1401 تاکنون با کمک همه دستگاه‌ها و مؤسسات حداقل 150 هزار بسته معیشتی را به خانواده‌ها دادیم، ابراز کرد: بالغ بر 58 میلیارد تومان لوازم ضروری شامل 2 هزار دستگاه یخچال، یک هزار و 700 وام 10 میلیونی جهت خرید کولرگازی، سه هزار و 300 دستگاه بخاری و سه هزار و 100 دستگاه آبگرمکن تقدیم خانواده‌های تحت پوشش شده است.

 

وی اذعان کرد: در بخش سهمیه جدید بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار، 2 هزار و 100 نفر سهمیه جدید پرداخت حف بیمه بازنشستگی را از گرفتیم که با کمک تامین اجتماعی کار را پیش می‌بریم و بالغ بر یک هزار و 800 نفر قراردادها منعقد و فیش‌ها اخد شده است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان، با بیان اینکه بالغ بر 60 میلیارد تومان در حوزه حمایت در صندوق امداد ولایت در کارگشایی ودیعه مسکن و درمان وام ضروری پرداخت شده، تاکید کرد: از بانک‌های مهر ایران و رسالت نیز 40 میلیارد تومان پرداخت شد.

 

وی با اشاره به اینکه 60 میلیارد تومان از 67 میلیارد تومان اعتبار تبصره 16 بودجه کل کشور در خصوص ودیعه مسکن محقق شد، یاد آور شد: 37 میلیارد تومان وام درمان مربوط به تبصره 16 بودجه عمومی کشور برای بیماران تحت حمایت تا سقف 50 میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

 

کد خبر 1255856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha