تولید فیلم کوتاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان حمایت از تولید فیلم کوتاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمحمدحسین بلاغی» در جمع خبرنگاران گفت: حمایت از تولید فیلم کوتاه با هدف آسیب شناسی و شناسایی و بیان هنرمندانه عوامل باز دارنده سلامت جامعه، تبدیل گفتمان فرار از آسیبهای اجتماعی به گفتمان مواجهه تبیینی، مردمی و مطالبه گری اجتماعی آحاد جامعه و همچنین نگاه هنرمندانه به مقوله آسیبهای اجتماعی در جهت الگو سازی وایجاد فرهنگ سلامت روانی و اجتماعی جامعه انجام می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: موضوعات این جشنواره شامل آسیب های مربوط به فضای مجازی، طلاق، حجاب و عفاف، خشونت، نزاع و درگیری های خیابانی است.

بلاغی تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند حداکثر سه فیلمنامه در قالب داستانی ، مستند و پویانمایی را تا پایان اسفندماه سال جاری از طریق پیام رسان ایتا به شماره‌های 09142537639-09145332955  ارسال نمایند.

گفتنی است است براساس این فراخوان می‌بایست از متن ارسالی، قبلاً فیلمی ساخته نشده باشد و در آثار اقتباسی ذکر نام منبع وکسب موافقت نویسنده منبع الزامی است.

همچنین حداقل زمان فیلمنامه های ارسالی 100 ثانیه و حداکثر 180 ثانیه باشد. براساس این گزارش از تعداد 15 عنوان فیلم تا سقف 150 میلیون ریال با بررسی و اعلام شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان حمایت خواهد شد.

اعلام اسامی آثار پذیرفته شده برای حمایت 30  فروردین ماه سال 1402 بوده و مهلت تولید آثار حمایتی تا پایان اردیبهشت 1402 خواهد بود.

موسسه جامعه پژوهان عصر دانایی سهند با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برنامه حمایت از تولید فیلم کوتاه 100 تا 180 ثانیه ای با محوریت آسیب های اجتماعی را برگزار می کند.

کد خبر 1255861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha