بهره‌مندی از  ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ ضرورت دارد

بلاغی برنامه ریزی عالمانه در جهت بهره مندی از ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ را از اولویت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی  در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مرند، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان در جریان سازی فرهنگی اظهار داشت: شهرستان مرند از لحاظ تاریخی و فرهنگی جایگاه ممتازی دارد و هنرمندان بسیاری در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف از این شهرستان برخاسته‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی به جنگ ترکیبی شناختی دشمن اشاره و حوادث اخیر را نمود عینی از این جنگ دانست و گفت: مسئله و اولویت اصلی کشور  مسائل فرهنگی است و مقام معظم رهبری نیز  در بیانات خود بر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید ویژه دارند و  از این رو منویات ایشان در رابطه با فرهنگ باید نصب العین مسئولان باشد.

بلاغی تصریح کرد: در برهه کنونی باید به سه اصل اساسی توجه ویژه داشته باشیم که یکی از این اصول لزوم هوشیاری دائم در مقابل دشمن و عدم غفلت در برابر نقشه آنان در  مسائل فرهنگی از جمله در حوزه رسانه  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصل دوم را رصد و شناخت دقیق مسائل فرهنگی با توجه به تغییرات پنهان در این عرصه برشمرد و اصل سوم را پیدا کردن و بهره گرفتن از راه حلهای عالمانه برای ترویج گزاره های صحیح فرهنگ عمومی  عنوان کرد.

بلاغی همچنین بهره‌گیری از ظرفیت مردم و برنامه ریزی عالمانه در جهت بهره مندی از این ظرفیت ها را از اولویت‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: اولویت دیگر این اداره کل  توجه ویژه به شهرستانها و توزیع متوازن اعتبارات و امکانات برای فعالیتهای فرهنگی در سراسر استان است.

وی به آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از توسعه فعالیتهای قرآنی ، تقویت بنیان خانواده ، جوانی جمعیت و فرزندآوری ، زیست عفیفانه (عفت اجتماعی،حجاب و مد و لباس) و توجه به فرهنگ و هنر فولکولور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با اشاره به ارائه طرحهای فرهنگی و هنری توسط موسسات فرهنگی و هنری در شهرستانها که در راستای توزیع متوازن رویدادهای فرهنگی اجرا شده از  تصویب اجرای دومین دوره جشنواره ملی کودک تئاتر باغچه بان در سال 1402 در شهرستان مرند خبر داد.

گفتنی است، در این نشست همچنین امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرندضمن اشاره به فعالیتهای فرهنگی  که در سال جاری با مصوبات شورای فرهنگ عمومی تصویب شده ،گفت : مراسم پیاده روی جاماندگان‌اربعین حسینی و راهپیمائی ۲۲ بهمن و برگزاری جشنواره های مختلف  و گرامیداشت یاد و خاطره ۷۰۰شهید و دهها برنامه دیگر در شهرستان مرند به صورت باشکوه برگزار شده و برای تداوم و اجرای هر چه بهتر این برنامه ها خواستار همت هر چه بیشتر مسئولین و پشتیبانی مالی و معنوی از برنامه ها در چارچوب شورای فرهنگ عمومی هستیم.

همچنین داود عباسی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های شاخص اجرا شده فرهنگی و هنری در شهرستان مرند در طول سال 1401 از جمله اجرای موفق سی و چهارمین دوره جشنواره استانی تئاتر ، خواستار حمایت مدیریت  فرهنگی استان از تداوم این برنامه ها در سال پیش رو در شهرستان شد. 

کد خبر 1255862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha