برپایی  ۱۵۰۰ غرفه مردمی و ایستگاه  صلواتی در بلوار پیامبر اعظم همزمان با نیمه شعبان

رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به برپایی ۱۵۰۰ غرفه مردمی و ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم گفت:۱۶ پارکینگ و پارکسوار به مساحت ۱۶۰ هکتار با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو برای زائران نیمه شعبان آماده‌سازی شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم ، مهدی اصفهانیان مقدم -رئیس ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم- امروز(شنبه  ۱۳ اسفندماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و اقدام‌های شهرداری قم برای ایام نیمه شعبان گفت: طرح علمداران خدمت از اول بهمن‌ماه سال جاری با فعال‌سازی ستادهای هشت‌گانه و کمیته‌های یازده گانه شامل اجرایی، ایمنی، فرهنگی، اسکان، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی و پشتیبانی، مردمی، انتظامی، اطلاع‌رسانی، تامین مایحتاج و ارزاق همچنین نظارت و ارزیابی با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری هدف ارائه خدمات مطلوب به زائران فعالیت خود را آغاز کرد.
 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه همزمان با شب نیمه شعبان 44 نقطه شهر نورافشانی می شود، گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته امسال 300 موکب و 1500 غرفه مردمی و ایستگاه های صلواتی در بلوار پیامبر اعظم برپا می شود وبیش از دو میلیون پرس غذا توزیع می شود.

 

اصفهانیان مقدم ادامه داد: برای نخستین بار ستاد ملی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل و جلسات متعددی در تهران و سالن اجتماعات مسجد مقدس جمکران با حضور استاندار و شهردار و فرماندار قم و سایر دستگاه های مربوطه برگزار شد، تلاش می شود با همکاری شهرداری های کشور خدمات رسانی مطلوبی داشته باشیم و استفاده از تجهیزات و امکانات شهرداری های دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی گفت: با توجه به خیل عظیم زائران و مجاوران برای نخستین بار علاوه بر محور تندرو و کندرو امکانات لازم برای محور پشتیبان به طول 5 کیلومتر آماده سازی شده است تا زائران در زمینه عبور و مرور مشکلی نداشته باشند.

 

اصفهانیان مقدم گفت: سامانه 137 شهرداری به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی و ارائه خدمات به زائران است، اداره کل روابط عمومی در زمینه تامین نقشه با محوریت کمیته اسکان اقدامات مناسبی انجام داده است و آماده سازی همه بوستان ها در مناطق 8 گانه به خصوص بوستان های نیاز و نیایش در جمکران و بوستان های مهدی و هاشمی و بوستان امام رضا(ع) مورد توجه است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: المان های متعددی در میادین اصلی شهر نصب شده و درهمه معابر شهر موضوع قراردادن المان چهره های شاخص شهدا در دستور کار است، در ابتدای بلوار پیامبر اعظم لاین شرقی موکب ها و ایستگاه های صلواتی برای استفاده زائران قرار داده شده و لاین غربی از میدان آل یاسین و شاه محمد قاسم اتوبوس ها اقدام به جابجایی زائران می کنند.

 

وی با اشاره به آماده‌سازی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها در بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران، عنوان کرد: 16 پارکینگ با مساحت 160 هکتار و با ظرفیت 50 هزار خودرو اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری فراهم شده است.

 

اصفهانیان مقدم با اشاره به مباحث ایمنی و امداد نیز گفت: در پارکسوارها با توجه به حجم بالای زائر و مسافر، همچنین موضوع‌های حمل‌ونقلی با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، استقرار اکیپ‌های موتوری، سواری، پیاده و ماشین‌آلات سبک و سنگین آتش‌نشانی و حتی موتور سیکلت‌های سی‌.اف را در دستور کار قرار داده‌ایم که به صورت ۲۴ ساعته در پارکینگ‌ها و پارکسوارها فعال است.

 

معاون شهردار قم با بیان اینکه برای اسکان نیز اقدام‌های خوبی شده است بیان داشت: بوستان‌های نیاز و نیایش در منطقه پنج و محدوده مسجد جمکران، بوستاهای مهدی و هاشمی در منطقه یک، بوستان غدیر در منطقه هشت، بوستان امام رضا(ع) در منطقه دو به انضمام برخی سوله‌های فرهنگی و ورزشی و سوله‌های بحران با ظرفیتی که کمیته‌های مردمی اعم از تکایا و حسینیه‌ها فراهم کرده‌اند، با توجه به شرایط جوی و برودت هوا برای اسکان تعیین شده‌است.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای پویش درخت دوستی را بنشانیم به منظور کاشت نهال‌های مثمر و متناسب با شرایط جوی قم پیرامون مسجد جمکران گفت: یکی از موضوع‌های مورد نیاز در اطراف جمکران، توسعه فضای سبز است، که یک عرصه‌ای حدود ۱۲ هکتار با همکاری منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی و سازمان شهرداری‌ها به این امر اختصاص یافته است.

 

مهدی کلانترزاده -مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم- نیز در این نشست گفت: پویش امیدآفرینی همزمان با نیمه شعبان در شهر مورد تاکید است وفضاسازی شهری گسترده ای در این زمینه انجام شده است.

 

کلانتر زاده ادامه داد: شهروندان قمی به عنوان میزبان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و شرایط را برای تسهیل حضور زائران در مسجد جمکران فراهم کنند، 5 ایستگاه در میدان نبوت، بلوار توحید، بلوارشهید منتظری، خیابان معلم و خیابان عمار یاسر به صورت رایگان به زائران سرویس دهی می دهند .

 

وی با بیان اینکه موکب رسانه ای با همکاری خانه مطبوعات و استانداری و شهرداری در بلوار پیامبر اعظم به فعالیت می پردازد، گفت: تیم رسانه ای در خدمت ستاد مردمی جشن های نیمه شعبان خواهد بود تا حضور زائران به شهر قم منعکس شود، همکاری مناسبی با رسانه ملی خواهیم داشت.

 

کد خبر 1255865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha