پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری

از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به هشت هزار متقاضی اعتبار، اختصاص داده شده در حالی‌که تعداد ۴۵ هزار و ۵۸۹ درخواست‌ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ مجید الهی راد -مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی- امروز شنبه (۱۳ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر در قالب ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار در امداد هوشمند خراسان شمالی به ثبت رسیده‌اند که ۵۰ درصد این جمعیت زن و ۵۰ درصد هم مرد هستند.

 


وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد مددجویان کمیته امداد استان روستایی هستند، خاطر نشان کرد: هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز و ۷۵۰ طلبه و دانشجو‌ در استان از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند و در مجموع مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه و شهریه برای این افراد طی ۱۱ ماه گذشته پرداخت شده است.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به نهضت ساخت مسکن برای مددجویان هم گریزی زد و گفت: هزار و ۳۷۵ مسکن برای مددجویان آماده بهره برداری است و استان خراسان شمالی در این زمینه توانست صاحب عنوان سوم کشوری شود.

 


الهی راد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی در سامانه برای مددجویان تحت پوشش ثبت شده که تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

 


اگرچه به گفته‌ وی در مجموع ۷ هزار و ۱۷۳ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده ولی در مجموع سه هزار و‌۹۳۱ مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

در عین حال الهی راد به این مورد هم اشاره کرد که ۹۰ درصد تعهد کمیته امداد نسبت به کاریابی برای مددجویان طی سال جاری محقق شده و تا کنون یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان هم در این زمینه پرداخت شده است.

 


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به ۱۰ میلیارد تومان مبلغی که برای بیمه‌های اجتماعی هزار و ۴۴۹ مددجو واریز شده اشاره کرد و گفت: هزار و ۵۱۰ مددجوی کمیته امداد جزو بیماران خاص هستند و تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای‌شان هزینه شده است.

 


وی گفت: مردم خراسان شمالی طی ۱۱ ماه ۹ میلیارد تومان در مشارکت‌های مردمی شرکت داشتند و هشت درصد در این زمینه شاهد رشد بودیم.

 

 

 

کد خبر 1255869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha