عموم مردم به کمپین «سلامتی را قدم بزن» پیوستند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، عموم مردم و جمعی از مسئولان شهرستان صبح روز یکشنبه با برگزاری پیاده روی به کمپین "سلامتی را قدم بزن" پیوستند.

محمدرضا حیدری- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این پیاده روی از محل میدان انقلاب به سمت کوهستان پارک شیرکوه با استقبال خوب عموم مردم، داوطلبان و سفیران سلامت و کارکنان ادارات برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته، مرکز بهداشت شهرستان شیروان با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی پیاده روی عمومی " کمپین سلامتی را قدم بزن " در برنامه های گرامیداشت روز جوان قرار داد.

 

حیدری ضمن تاکید و اشاره به اهمیت پیاده روی در سلامتی و کاهش بسیاری از بیماری ها عنوان کرد: اگرچه افراد با افزایش سن غیرفعال‌تر می‌شوند، اما محققان می‌گویند همه بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت شدید داشته باشند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان اضافه کرد: پیاده روی با احتمال کمتر مرگ در افراد مسن مرتبط است، صرف نظر از اینکه آنها فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید انجام می‌دادند یا نه و پیام این مطالعه این است که در طول زندگی به پیاده روی ادامه دهید.

 

در پایان مراسم به شرکت کنندگان در این پیاده روی بزرگ به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1255932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha