باید بیدار بود در نبودنش/ مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۸ مسجد و بقعه متبرکه

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در هشت مسجد و بقعه متبرکه شهرستان های خراسان شمالی خبر داد.

حجت الاسلام جلیل محمدی -رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با تبریک اعیاد ماه شعبان به ویژه سالروز ولادت حضرت قائم (عج)، به مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه های این مناسبت اشاره کرد و گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان از سه شنبه شب (16 اسفندماه) ساعت 21 در هشت مسجد و بقعه متبرکه آغاز می شود و تا سحر ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه این مراسم در همه شهرستان‌ها برنامه ریزی شده، افزود: احیای شب نیمه شعبان در بجنورد امامزاده سیدعباس (ع)، شیروان امامزاده نقی الهادی (ع)، اسفراین مسجد جامع قدیم، مانه و سملقان مسجد جامع آشخانه، فاروج مسجد آل یاسین، راز و گرمه مساجد جامع و جاجرم مسجد سیدالشهدا (ع) مهیای احیا شده است.

 

حجت الاسلام محمدی، مراسم پیاده روی عمومی با عنوان «منتظران ظهور» در روز چهارشنبه (17 اسفندماه) و همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) را دیگر برنامه ها معرفی کرد و افزود: این مراسم در شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه برنامه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی عمومی «منتظران ظهور» در بجنورد در دو منطقه اجرایی می شود، افزود: میدان شهید به سمت امامزاده سیدعباس (ع) در مرکز شهر و مسیر مسجد امام رضا (ع) شهرک گلستان تا امامزاده سیدمحمدرضا روستای لنگر در منطقه روستایی بجنورد و هر دو ساعت 9 صبح برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمدی مسیر شیروان را از امامزاده نقی تا امامزاده حمزه رضا شهر زیارت ساعت ۹ صبح، در مانه و سملقان از مسجد صاحب الزمان تا حوزه علمیه برادران ساعت ۸صبح، در جاجرم از میدان امام تا سه راه ۱۵ خرداد ساعت ۱۶ و در گرمه از مسجد موسی بن جعفر تا مسجد جامع و ساعت ۱۰ صبح اعلام کرد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به اجتماع موکب های مهدوی در شیروان اشاره کرد و با بیان اینکه این مراسم روز چهارشنبه و در خیابان سعدی برگزار می شود، افزود: مراسم جشن نیمه شعبان در بجنورد هم روز چهارشنبه ساعت 14 و 30 دقیقه در سالن حافظ بجنورد اجرایی می شود.

 

وی دیگر مراسم محوری جشن نیمه شعبان را سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در میدان شهید (چهارشنبه بازار) اعلام کرد و گفت: در شب میلاد همزمان با سراسر استان، نورافشانی و بانگ تکبیر لبیک یا مهدی هم برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام محمدی به برگزاری مسابقه کتابخوانی «در امتداد ظهور» هم اشاره کرد و گفت: علاقه مندان تا 18 اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به کانال@bm_nkhsh  و دریافت سوالات و فایل کتاب، در این مسابقه فرهنگی شرکت کنند.

کد خبر 1255946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha