اعلام جرم در خصوص مصادیق ترک فعل مدیران در حوزه «حجاب و عفاف»

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، از مأموریت جدید دادستان ها در خصوص مقابله جدی با مصادیق ترک فعل مسئولان در حوزه «حجاب و عفاف» و اعلام جرم و تشکیل پرونده قضایی علیه آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده -رییس کل دادگستری خراسان شمالی- در همایش «حجاب و عفاف» که با حضور تعدادی از بانوان فعال در حوزه حقوق بانوان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد، از کم کاری و بعضاً انفعال برخی دستگاه هایی که در راستای اجرای قانون حجاب و عفاف تکالیف و تعهدات قانونی بر عهده دارند، انتقاد کرد.

 

وی ضمن اشاره به جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری، انجام اقدامات فرهنگی همراه با پشتوانه های اجتماعی و مردمی از طریق احیاء فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» با اولویت تذکر لسانی را گامی بسیار مهم و اساسی در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه های موردنظر در حوزه اجرای بایسته های حجاب و عفاف عنوان کرد.

 

حجت الاسلام براتی زاده همچنین از وضعیت نامناسب حجاب در بعضی از ادارات و نیز از عملکرد برخی  از دستگاه های دولتی به لحاظ عدم ایفای وظایف قانونی در این خصوص انتقاد کرد و گفت: متأسفانه مشاهده می شود که در این حوزه ناهماهنگی هایی بین دستگاه های مختلف وجود دارد که عمدتا  از علایق و سلایق و  نوع رویکرد مدیران ناشی می شود و این امر باعث بروز رفتارهای انفعالی و یا سهل انگاری در اجرای مقررات مربوط به حجاب و عفاف می شود لذا مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی مکلفند با مصادیق عدم رعایت حجاب اسلامی و عواملی که در این خصوص با تساهل و تسامح رفتار می کند، به طور انضباطی برخورد کنند.

 

رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: با کمال تأسف باید اذعان داشت برخی دستگاه ها جهت انجام وظایف قانونی خود نسبت به اجرای مقررات مربوط به حجاب و عفاف اراده انجام کار را ندارند و به همین اعتبار در این حوزه ها دچار انفعال و یا کم کاری می شوند و همین مسأله باعث بروز سوء استفاده های مختلف از جمله از سوی معاندین، ضد انقلاب داخلی وخارجی  و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم می شود که طبعا تداوم این وضعیت نگران کننده به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

 

مقام عالی قضایی استان گفت: دادستان ها به عنوان مدعی العموم باید این مطالبه عمومی را با جدیت و قاطعیت دنبال کنند و با مسئولان و مدیرانی که در این حوزه رسالت ذاتی و قانونی دارند و با این وجود به وظایف قانونی خود به درستی عمل نمی کنند صرف‌نظر از مقام و موقعیتشان از حیث ترک فعل قانونی اعلام جرم کرده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل دهند.

 

حجت الاسلام براتی زاده وضعیت کلی و عمومی حجاب در استان را نامناسب توصیف و به عواملی که در این خصوص با سازماندهی سعی می کنند فرهنگ بی بندوباری و کشف حجاب را تبلیغ و ترویج کنند، هشدار داد.

کد خبر 1255994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha