دیپلماسی مقاومت؛ یادگار مرحوم شیخ الاسلام برای انتقال به نسل های بعد است

طهرانچی با اشاره به مسئولیت های متعدد مرحوم شیخ الاسلام و عبودیت محض او در بارگاه الهی گفت: دیپلماسی مقاومت یادگار مرحوم شیخ الاسلام برای انتقال به نسل های بعد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد مهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند) در آیین بزرگداشت حسین شیخ الاسلام با اشاره به فعالیت های وی در دانشگاه آزاد گفت: شیخ الاسلام ویژگی های کامل یک معلم را داشت و در هیچ لحظه ای از عبودیت فاصله نگرفت و حتی وقتی نقد سیاسی می کرد، می گفت من حسین هستم اما شاه حسین نیستم. وی یک عبد کامل نسبت به باری تعالی بود.

 

رییس دانشگاه آزاد تصریح کرد: رابطه انسانی او با همه در اوج بود و یک ارتباط پر از رحمت و مودت بود. یک سفر کاملا واقعی به منطقه داشتم و دیپلماسی مقاومت را به خوبی فرا گرفته بود و در دیپلماسی مقاومت یک سبک عالمانه داشت. مرحوم شیخ الاسلام از نمادهای این دیپلماسی در کشور محسوب می شود.

 

وی با اشاره به تحصیلات شیخ الاسلام در آمریکا تصریح کرد: او آموخته غرب بود اما دلباخته آنجا نبود بلکه از پایه گذاران حزب الله بود. شیخ الاسلام موضوع دیپلماسی مقاومت را در وزارت خارجه و سایر مسئولیت ها و حتی در دانشگاه به جد دنبال می کرد و وزرای زیادی را برای این موضوع باید تربیت کنیم. دیپلماسی مقاومت یادگاری است که باید از وی به نسل های بعدی منتقل کنیم تا در دانشگاه به عنوان یک کرسی باقی بماند.

کد خبر 1256003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha