مرحوم شیخ الاسلام در ایجاد  مقاومت اسلامی نقشی ماندگار دارد

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به نقش مرحوم شیخ الاسلام در تاسیس، تحکیم و تثبیت جبهه مقاومت گفت: نقش مرحوم شیخ الاسلام در بنیان مقاومت اسلامی نقشی ماندگار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند) در آیین بزرگداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام با ابلاغ سلام وزیر خارجه به خانواده شیخ الاسلام و جمع حاضر در جلسه و بیان اینکه در وزارت خارجه از وی بسیار تلمذ کردم، گفت: صحبت از مرحوم شیخ الاسلام آسان نیست زیرا شخصیت بزرگی بود و همه کسانی که با او محشور بودند حتما عرض بنده را تایید می کنند که صحبت از مرحوم شیخ الاسلام نیازی به تکلف ندارد زیرا او انسانی بی تکلف و بی آلایش بود.

 

کنعانی تصریح کرد: باید بگوییم شخصیت فردی و دیپلماتیک سیاسی و حقوقی وی نمونه ای بسیار خوب از الگوی انسان مومن، متدین، مسئول و نمونه یک دیپلمات بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: مرحوم شیخ الاسلام در حوزه شرعی متدین، ساده زیست، مخلص، متواضع و صادق بود و در حوزه شخصیت حقوقی و مسئولیت هایی که بر عهده داشت، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و عمل کردن را سرلوحه کار خود قرار داد و از هیچ پست و مقامی رهن نگرفت اما در هر جا که نشست به آن رنگ ولایی داد.

 

وی گفت: مرحوم شیخ الاسلام ولایی زیست و ملاحظه کارانه رفتار نکرد و در مواضعی که به آن اعتقاد داشت از جمله در حمایت از انقلاب و آرمان ها، پایبندی به امام و خط ولایی ثابت قدم بود. او در چهارچوب مبانی انقلابی فکر کرد و در این چهارچوب ماند و انقلابی از دنیا رفت.

 

کنعانی اظهار داشت: نقش مرحوم شیخ الاسلام در ایجاد مقاومت اسلامی نقشی ماندگار و پر خیر و برکت بود. او به مقاومت به عنوان یک رویکرد دینی و قرآنی نگاه می کرد و بر آن مبنا عمل می کرد. آنچه مرحوم شیخ الاسلام در خدمت به مقاومت انجام داد در تثبیت، تحکیم و ماندگاری مقاومت بسیار موثر بود و این امر تا قیامت در زندگی نامه او باقی می ماند.

 

وی گفت: رفتن او صدمه ای به تفکر مقاومت و ساختار رسمی و دولتی جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی بود. جایگاه و نقش او در تحکیم مقاومت و ماندگاری آن بسیار موثر بود و در تمام مناصب و مسئولیت هایی که بر عهده گرفت، آثار و برکات زیادی را بر جای گذاشت که در نهادهای جمهوری اسلامی باقی مانده است. برای روح آن مرحوم علو درجات را آرزو می کنیم.

 

 

کد خبر 1256011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha